Klacht: onterechte terugval no claim

Michael Aken, van op 09 juli 2020 over Verzekeruzelf.nl in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben vorig jaar bij verzeker uzelf een aanrijding tijdens vakantie in Frankrijk gemeld.
De schade aan beide voertuigen was echter zeer klein. Wij en de tegenpartij hebben de schade niet geclaimd en zullen dat ook niet doen. De claim is dus € 0,00.
Wel zijn wij teruggegaan in no claim. (van 78% naar 60%) Dit werd ons achteraf, te weten in januari 2020 met terugwerkende kracht vanaf 1 juli 2019 in rekening gebracht.
Ee terugval in no claim bij claimen van schade lijkt mij normaal maar zolang er geen shade is geclaimd lijkt mij dit niet terecht.
Inmiddels proberen wij bij Verzeker Uzelf de terugval in no claim te laten corrigeren. Wij krijgen op onze mails echter geen reactie.
De verzekeringspremie werd per 1 juli dermate verhoogd (van 87,10 naar € 102,94) dat wij besloten de verzekering per 1 juli te beëindigen. VerzekerUzelf blijft echter incasseren en zodra wij storneren krijgen wij een melding dat de incasso niet uitgevoerd kan worden en dat wij in gebreke zijn gebleven….
Wij hebben echter direct gereageerd met de mededeling dat de verzekering is opgezegd.
De enige reactie die wij ontvangen is een (automatische) ontvangstbevestiging.

Gewenste Oplossing:

Correctie van de schadevrije jaren met terugwerkende kracht: er is geen schade geclaimd.
Correctie van de premie met terugwerkende kracht vanaf juli 2019.
Correctie van schadevrije jaren bij Roy Data
Geen bedragen meer incasseren en geen mail meer sturen dat wij in gebreke blijven: de verzekering is beëindigd.
Reageren op onze mail aan VerzekerUzelf.

Beoordeling 7/10 star-4 (10)

Bericht van Verzekeruzelf.nl

4 jaren geleden - Beste mevrouw Verkerk, Bedankt voor het delen van uw klacht op Klacht.nl. Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent. Zojuist heeft u een bericht ontvangen met een uitleg en excuses over uw klacht. Uw schadevrije jaren zijn hersteld en de premie wordt verrekend. Nogmaals onze excuses voor het ongemak! Heeft u naar aanleiding van deze klacht nog vragen? Neem dan contact met ons op. Wij wensen u nog een prettige dag! Met vriendelijke groet, Verzekeruzelf

Reactie van de melder van de klacht Elly1811

4 jaren geleden - U zegt in uw mail aan mij dat er nog te betalen premIe openstaat. Er staat echter niets meer open. Wij hebben een jaar lang onterechte premieverhoging betaald en ontvangen graag dit bedrag, te weten € 522,72 retour.

Reactie van de melder van de klacht Elly1811

4 jaren geleden - Klacht opgelost door Verzekeruzelf. Zojuist bericht ontvangen , dat de teveel betaalde premie herrekend is en aan ons terugbetaald zal worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Verzekeruzelf.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Verzekeruzelf.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Verzekeruzelf.nl

Heeft op 23 juli 2020 om 12:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Verkerk,

Fijn om te lezen dat uw klacht opgelost is! U ontvangt de te veel betaalde premie op uw rekening. Bij deze sluit ik uw klacht.

Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben horen wij dit natuurlijk graag van u. Ik wens u nog een fijne dag!

Met vriendelijke groet,
Verzekeruzelf

Alle klachten die gemeld zijn door Elly1811