Klacht: assurantiekosten

op 01 april 2017 over Verzekeruzelf.nl in de categorie Verzekering

Elke maand als ik mijn premie betaal wordt er 21%assurantie kosten in rekening gebracht.
Ik dacht dat dit de 1 e keer in rekening gebracht word toen moest ik voor de dierenverzekering €45,56 betalen.

Nu hebben ze me de factuur gestuurd en daar staat weer in dat ik de assurantie moet betalen van 21% is dat gebruikelijk.

Factuur
Factuurnummer: 6121847
Incassodatum: 04-04-2017
Factuurdatum: 31-03-2017

Beste mevrouw D’arnault,
Hierbij ontvangt u uw factuur. De premie zal rond 04-04-2017 van de bij ons bekende rekening worden afgeschreven.

Omschrijving Bedrag Assurantie Belasting Bedrag incl. belasting

HondenZorgverzekering, Contract nr. 10894241

Premiebetaling periode 01 Apr 2017 tot 01 May 2017 € 36,62 € 7,69 € 44,31

Transactiekosten € 1,03 € 0,22 € 1,25

Totaal te incasseren bedrag: € 45,56

Betalingstermijn voor nieuwe verzekeringen
Als u een nieuwe verzekering heeft afgesloten, berekenen wij de premie vanaf de ingangsdatum van de verzekering tot de eerste dag van de volgende maand. Daarna zullen we de bedragen afschrijven volgens de betalingstermijnen die u heeft aangegeven.

Heeft u nog vragen? Mail dan gerust naar administratie@verzekeruzelf.nl.

Met hartelijke groet namens een zelfverzekerd team,

Verzekeruzelf.nl

P.S. Wijziging van (email) adres, rekeningnummer of verzekering? Log direct in uw digitaal dossier in om dit te wijzigen.

Factuur

Premiebetaling periode 01 Apr 2017 tot 01 May 2017 € 36,62 € 7,69 € 44,31

Transactiekosten € 1,03 € 0,22 € 1,25

Totaal te incasseren bedrag: € 45,56

Betalingstermijn voor nieuwe verzekeringen

Heeft u nog vragen? Mail dan gerust naar administratie@verzekeruzelf.nl.

Met hartelijke groet namens een zelfverzekerd team,

Kan dit en mag dit zo?

Als ik duidelijkheid hier in heb. Wat ik precies moet betalen en hoe het met de assurantie van 21% is gesteld of ik dit elke maand moet gaan betalen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Verzekeruzelf.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Verzekeruzelf.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Verzekeruzelf.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 03 april 2017 om 17:16 geantwoord

Beste mevrouw d’Arneaut,

Bedankt voor uw bericht. Naar aanleiding hiervan heb ik u vandaag een paar keer geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik geen gehoor. Daarom geef ik via de weg graag een toelichting.

In Nederland moeten we helaas belasting betalen over verzekeringen, dit is de assurantiebelasting. De overheid heeft bepaald dat er over de premie voor verzekeringen 21% assurantiebelasting betaald moet worden. Dit deel dragen wij af aan de belastingdienst. Voor de transparantie laten we dit zien op de factuur, op het polisblad en ook bij het afsluiten van de verzekering. We laten dan de premie zien, vervolgens de assurantiebelasting en daarna de premie inclusief assurantiebelasting. Zo ziet u precies wat u aan premie gaat betalen.

De assurantiebelasting betaalt u dus inderdaad elke maand en helaas niet eenmalig. U kunt dit een beetje vergelijken met artikelen die u koopt in een winkel. Hierover betaalt u BTW. Ook dit betaalt u altijd, over elk artikel en niet eenmalig. Zo is het eigenlijk ook geregeld voor verzekeringen. Op deze website van de belastingdienst kunt u hier meer over terugvinden: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/overige_belastingen/assurantiebelasting/wie_moet_assurantiebelasting_betalen/

In een e-mail gaf u aan dat u niet voor al uw verzekeringen assurantiebelasting betaalt. Ik begrijp dat dit de verwarring vergroot, maar hier is een logische verklaring voor. De overheid heeft namelijk voor een paar verzekeringen een uitzondering gemaakt, zoals voor de zorgverzekering. Helaas valt de hondenverzekering die u bij ons heeft afgesloten niet onder deze uitzonderingen. Het lijstje met uitzonderingen vindt u via deze link: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/overige_belastingen/assurantiebelasting/wie_moet_assurantiebelasting_betalen/vrijstelling_van_assurantiebelasting/

Hopelijk is het zo wat duidelijker waar de assurantiebelasting vandaan komt en waarom u dit moet betalen. Dit betekent dat u maandelijks een premie blijft betalen van € 45,56 (incl. €1,25 transactiekosten).

Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, mail dan gerust naar klantenservice@verzekeruzelf.nl of chat met ons op onze website. Mocht u behoefte hebben aan telefonisch contact, dan horen we graag wanneer we u het beste kunnen bereiken.

Verzekeruzelf.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Salsalady