Klacht: Vervanging deurpaneel boor vaatwasser.

op 12 maart 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Om gebruik te maken van de SERVICE van Ikea heb ik mij gemeld bij de vestiging in Hengelo (o) waar ik mijn complete keuken heb besteld. EEN INVESTERING van € 9000,00. Een witte keuken. Om een lang verhaal kort te houden ben ik een klein jaar bezig geweest om de onderlinge kleurverschillen goed te krijgen. Tig keer de panelen vervangen en bezoeken van deskundig personeel is uiteindelijk voorgesteld de panelen te vervangen door een berken uitvoering. Ik heb dat allemaal zelf gedaan en was uiteindelijk te vreden. Echter na meerdere karren van gebruik en binnen de garantietermijn van 25Jaar, was het deurpaneel van de vaatwasser aan vervanging tie. BEN DAARVOOR MET HET PANEEL NAAR HENGELO gegaan. Daar werd me gezegd: geen probleem meneer u krijgt een nieuw paneel maar het is niet voorradig maar we stellen alles in het werk voor om nieuw paneel. Ik zou dat binnen 14 dagen gaan ontvangen. Maaaaar u raad het al. 14 dagen werd weken ja maanden. Na vele contacten met Groningen en de verontschuldigingen me om de oren vlogen kreeg ik uiteindelijk te horen dat het niet onder de garantie zou vallen vanwege vochtinwerling.Op mijn vraag: Hoe nu verder en waar kan ik voor zo’n paneel terecht want door het ontbreken van het paneel kreeg mijn keuken met U vormige opstelling wel een beschadigde indruk. Op mijn vraag: Hoe nu verder weeg er tegen mij gezegd door een medewerker uit Grongingen tijdens een telefonisch onderhoud dan moet u maar eens gaan kijken op MARKTPLAATS Ja u leest het goed. En zo werd ik afgeserveerd. Het paneel bleek no niet meer verkrijgbaar en in meerder telefonisch contacten is er met mij niet gesproken over dat het niet onder de garantie zou vallen en in het laatste gesprek moest ik daar van vernemen met een verwijzing naar Marktplaats. Dat is Ikea. Binnenhalen en eenmaal binnen wordt je afgeserveerd als je een beroep doet op garantie. Weg €9000,00. Want ook Marktplaats had niets te bieden. En een incomplete keuken. Met wie kan ik vergelijkbare ervaringen delen? Mvrgr. Wim. L.

Een nieuw paneel. Meer vraag ik nog niet. ANDERS graag overleg voor een oplossing.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wim l.