Klacht: Vervallen halte Amerikalaan lijn 59 (Sittard – Maastricht)

op 19 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb begrepen dat de halte Amerikalaan komt te vervallen, en dat de vervangende halte Autraliëlaan gaat worden. Het valt mij op dat juist Amerikalaan veel meer gebruikt wordt in plaats van Autraliëlaan. Dit omdat de halte Amerikalaan midden op het industrieterrein staat.
Graag wil ik weten waarom dit besluit genomen is, graag wil ik ook weten of er wel geïnventariseerd is hoeveel de haltes gebruikt worden
en wil ik mijn klacht kenbaar maken voor het vervallen van deze halte.

Duidelijk antwoord waarom deze keuze is gemaakt. En is er een meting gedaan hoeveel de haltes gebruikt worden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 september 2016 om 13:51 geantwoord

Hoi Andy,

Bedankt voor het kenbaar maken van je klacht. De provincie Limburg, de opdrachtgever voor het regionaal openbaar vervoer, heeft een aantal eisen gesteld aan de dienstregeling, voor wat betreft routevoering, aantal ritten per uur en haltes die in de route moeten worden opgenomen. De vervoerder hoeft niet bij de halte Amerikalaan te halteren, omdat er vervangende haltes op loopafstand aanwezig zijn. Wij zien op dit moment geen mogelijkheid de naar schatting 2 minuten extra rijtijd die de lus via de Amerikalaan kost weer in de dienstregeling op te nemen zonder elders (in Maastricht of in Sittard) een tijdprobleem te veroorzaken.

^NT
Arriva Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door andyp