Klacht: Vertraging

op 29 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva,

Ik reis een paar keer per week op en neer tussen Gaanderen en Amsterdam en vaak (nogal een relatief begrip, ik heb geen feitelijke cijfers) als ik de trein neem van Arnhem Centraal naar Gaanderen (of andersom) heb ik vertraging of rijdt de trein helemaal niet (zoals vandaag, 29-08-16). Momenteel ben ik al 2,5 uur aan het proberen om in Amsterdam te komen en ik ben pas in Doetinchem…

Dit hekelt mij enorm en ik ben er nu nogal klaar mee. Hierdoor heb ik nóg langere reistijden en kom ik ook vaak te laat ergens voor.

Er is nog een punt waar ik graag verbetering in zie. Als de trein van Amsterdam naar Arnhem Centraal vertraging heeft (dit komt geregeld voor), wacht de trein van Arnhem Centraal naar Winterswijk niet op deze paar minuten vertraging, waardoor ik weer een halfuur (of uur!) moet wachten in Arnhem.

Ik hoop dat jullie begrip hebben voor de vervelende situaties en er wellicht iets mee kunnen doen, op welke manier dan ook.

Julia Mijnen

Ik ben tevreden als de trein op Arnhem Centraal wacht op de vertraging van de trein vanuit Den Helder, dit scheelt veel wachttijd.

Daarnaast weet ik niet goed hoe het probleem met de vertraging en/ of het niet rijden van de treinen precies opgelost kan worden, maar het probleem op zichzelf is heel vervelend.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 30 augustus 2016 om 14:50 geantwoord

Beste Julia,

Wat jammer om te horen dat je zovaak hinder ervaart tijdens je treinreis! Allereerst wil ik je graag de mogelijkheid bieden een verzoek tot geld terug bij vertraging in te dienen. Dit kan via het contactformulier: http://bit.ly/2aObT8o Daarnaast geef je aan dat je graag zou zien dat de trein wacht op jouw vertraagde trein. Op voorhand kan ik hier geen beloftes over doen, maar indien je tijdens je reis contact opneemt met ons via de telefoon of social media, of de conducteur aan z'n mouw trekt, dan zullen we kijken wat we voor je kunnen betekenen!

^NT
Arriva Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door JuliaM