Klacht: Versnellingsbak problemen al na 90.000 km

op 12 september 2017 over Pon importeur in Leusden in de categorie Autodealers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ben de eerste eigenaar van een Audi A1, met 90.000 op de teller, gekocht bij Muntstad te Utrecht.Gekozen voor deze auto vanwege degelijkheid gecombineerd met design. Auto is voor onderhoud een paar keer aangeboden bij een Audi dealer maar is ook 2 of 3 keer bij een BOVAG garage geweest. Blijkt dat de lagers in mijn versnellingsbak problemen geven. Bij 2 garages geweest. Beiden constateerden dezelfde problematiek.Ook dat de revisie intensief was en dat dit min € 1700 zou gaan kosten. Beiden garage eigenaren vonden het vreemd dat dit probleem er was bij een dergelijk km stand.Muntstad benaderd en na diverse pogingen werd mij medegedeeld dat zij niets zouden doen geen coulance mogelijk omdat ik bij BOVAG garages was geweest??? Revisie vd versnellingsbak kostte zeker € 2400,- Ook een inspectie moest ik betalen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de Audi dealer zijn verantwoordelijkheid neemt. Versleten lagers oid mogen niet voorkomen bij deze km stand. Ik vind het redelijk als ik onder de coulance regeling val en de helft of minder betaal van
€ 1700,00 incl BTW. Als ik bij een garage kom die aangesloten is bij de BOVAG én in mijn woonplaats zit vind ik het normaal dat ik daarvoor kies om het product (lees auto) te onderhouden. Ga ik naar de rechter dan zal die mij zeker gelijk geven.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Pon importeur in Leusden

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Pon importeur in Leusden nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ladie