Klacht: verplicht opgeven van ID om in te kunnen loggen

op 09 september 2018 over Facebook in de categorie Social Media

Ik kan na 8 jaar mijn account niet meer op. Ik ben verplicht mijn paspoort in te scannen en te uploaden. Dit is volstrekt onacceptabel. Het is socialevrije media, geen overheidsinstelling. Mijn hele werk is afhankelijk van mijn account.

als ik in kan loggen zoals altijd, zonder problemen zoals 8 jaar lang het geval was, zonder mijn ID op te geven.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

Reactie van de melder van de klacht ontevredenoveruwv

2 maanden geleden - Beste KLacht.nl, deze facebook-klacht is op diverse malen naar facebook verstuurd en blijkbaar hebben ze er meteen werk van gemaakt. Ca 4 uur later kreeg ik excuses van facebook en dat ze niet nauwkeuriger gekeken hebben naar mijn profiel. Alsnog klinkt het absoluut niet goed dat EU-ers een copy van paspoortID moeten inleveren, dit is nl niet gangbaar in EU (een amerikaans bedrijf kan dat in USA maken maar hier niet). Telefoonnummer is voldoende. Dus iedereen die zulke flauwekul op FB ervaart moet in protest gaan. Dankjewel Klacht. nl. mvg.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ontevredenoveruwv