Klacht: Verpakt in plastic goedkoper dan los

op 29 mei 2020 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Deze week geldt voor zowel kiwi’s als nectarines dat de verpakte producten (kiwi’s in plastic bakje plus folie, nectarines in plastic bakje plus netje plus label plus handvat) een heel stuk goedkoper zijn dan de losse producten. Ik vind dat niet kloppen; als Albert Heijn zich serieus zou willen inzetten voor het aanpakken van ons enorme plasticprobleem dan zouden losse producten dus goedkoper moeten zijn. Albert Heijn zegt bovendien op haar website specifiek bezig te zijn met het reduceren van het gebruik van verpakkingen en altijd te kiezen voor zo min mogelijk verpakking. In het licht van de meerprijs voor verpakkingsvrije artikelen en het onnodige gebruik van veel plastic (want kiwi’s en nectarines kunnen blijkbaar ook los) zie ik dit als misleidend en niet in lijn met het daadwerkelijke beleid.

Ik ben tevreden als Albert Heijn ervoor zorgt dat losse producten goedkoper zijn dan in plastic verpakte producten.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lotte001