Klacht: Verlening reisverzekering

op 28 september 2016 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij krijgen van d reizen een bericht met dat we voor de doorlopende reisverzekering nog 274 euro moeten betalen. Wij hebben nooit gezegd dat we wilde verlengen en ook nooit een mail ontvangen. Nu gaat d reizen ervan uit dat als je niet terug mailt het automatisch verlengd. Vind het echt een hele rare procedure dat voor een verleninging van een verzekering het via de mail gaat en niet persoonlijk. Nu zitten wij vast aan het bedrag en een verzekering die wij helemaal niet willen en hebben ook nooit een mail ontvangen met de vraag of we het wilden stop zetten of niet.
En nu moeten we alsnog betalen. Vind het schandalig.

Ik ben tevreden als wij het bedrag niet hoeven te betalen en de reisverzekering stop wordt gezet.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van D-Reizen

2 maanden geleden - Goedemiddag Melanie, Allereerst wil ik u bedanken voor het melden van deze klacht. Ik heb zojuist met mijn collega van de winkel in Hilversum gebeld, en hij zal telefonisch contact met je opnemen om dit te bespreken. Met vriendelijke groet, Anne - Team webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 23 oktober 2016 om 12:07 geantwoord

Beste Melanie,

Naar aanleiding van de klacht is er contact geweest betreft de doorlopende reisverzekering. Op 14 juli 2017 is er een automatisch herinnering per mail verzonden betreft het automatisch verlengen van de verzekering. Op dat moment is er niet doorgegeven dat de verzekering stopgezet diende te worden. Daarom is er een factuur verstuurd voor het komende jaar. Na het contact hebben wij direct de doorlopende verzekering voor u stopgezet en heeft u een nieuwe factuur ontvangen. Deze was alleen voor de maanden dat de verzekering doorgelopen is.

Een doorlopende verzekering loopt automatisch door tenzij u zelf aangeeft deze stop te willen zetten. Net voor de verlengingsperiode ontvangt u altijd een herinnering en kunt u deze stopzetten. Deze werkwijze geld voor alle doorlopende contracten (niet alleen via ons) welke bij maatschappijen worden afgesloten.

Hierbij sluit ik de klacht op klacht.nl

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Melaniegiskes