Klacht: Verkoop van lenzen aan een minderjarige

op 17 februari 2016 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Op maandag 15 februari jl hebben ze bij Pearle almelo lenzen verkocht aan mijn 15 jarige dochter. Ik ben daar heel erg boos om geweest. Terwijl mijn dochter daarheen ging om haar ogen te laten meten. Zij had ook gelijk geiinformeerd naar ooglenzen. Hebben ze haar ogen aangemeten en gevraagd hoe ze wou betalen, contant of pinnen.. Zij was perplex, want zij dacht dat ze voor het meten moest betalen. € 35,- notabene !!!! Ik heb erachteraan gebeld en mijn boosheid geuit, je gaat een minderjarige toch geen lenzen laten betalen ! Antwoord daarop was, zij wou het zelf… Toen laten annuleren, en ze zei dat als ze erheen zou gaan ze het geld terug zou krijgen. Ging ze vandaag erheen, we moeten handtekening van je ouders, werd haar verteld. Woest dat ik was.. Verkopen kan wel , terugbetalen niet !!!! Trouwens ik WAS een vaste klant bij pearle, maar niet meer vanaf nu. Normaal gesproken kon ik zo binnenlopen en ogen laten meten, na deze kwestie vertelde ze mij dat dat € 30,- kost. Belachelijk !!!!!

Of hier een oplossing voor is, weet ik niet. Misschien gratis lenzen voor de komende jaar

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

Bericht van Pearle

11 maanden geleden - Beste mevrouw Yesilkaya, Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bericht. Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven. Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening. Wij vertrouwen erop u hiermee correct te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Merel Wit Medewerker Consumentenservice Pearle Opticiens Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg Nederland T 0800 27 45 000 (optie 2) E service@pearle.nl Pearle Opticiens is onderdeel van GrandVision

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 09 juni 2016 om 14:37 geantwoord

Heeft op 10 juni 2016 om 09:58 geantwoord

Toch is dit geen oplossing geweest !

Bericht van Pearle

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Yeliskaya, We vinden het jammer te vernemen dat u de oplossing onvoldoende vindt. Echter is Pearle Opticiens is van mening in deze situatie een gepaste oplossing te hebben geboden. Met vriendelijke groet, Pearle Opticiens Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Necmiye