Klacht: verkeerde voorlichting bij boeking van last minuut reis

op 05 juni 2016 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Ik heb persoonlijk contact gezocht om de reis te boeken. Hier werd aangegeven dat er een visum aangevraagd moet worden. Per post is het naar mij toegestuurd. Echter de papieren ontving ik zo laat dat het niet lukt om op tijd de papieren en paspoort op te sturen zodat er een visum verzoek ingediend kan worden. Door deze reden heb ik gedwongen de reis moeten annuleren. Ik heb steeds contact gehad met mevr. Rayshetty. Als ik de juiste informatie had ontvangen tijdens het tel gesprek dan had ik gelijk aangegeven dat het niet lukt om op tijd het visum rond te krijgen. Ik heb het gevoel dat eigenlijk al duidelijk was bij boeking dat het niet zou lukken om de reis daadwerkelijk te maken i.v.m. dat het visum niet op tijd rond is. Dit geeft een vieze bijsmaak voor mij. Vooral omdat ik dit niet gewend ben omdat ik in het verleden al vele malen via uw organisatie op reis ben geweest.

Ik begrijp heel goed dat er kosten zijn gemaakt. Deze moeten vergoed worden. Echter niet vind ik als blijkt door onduidelijk informatie waar ik samen met uw medewerkster Mevr. RaysHetty over eens zijn door in gesprek te gaan samen en overleg met haar superieur. Graag zag ik dat ik op zijn minst 346 euro retour ontvang. Op deze manier worden de gemaakte kosten samen gedeeld. Advies om de reis single Keizerlijk Beijing niet meer aan te bieden drie weken voor de reis.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kras over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 10 juni 2016 om 07:26 geantwoord

Geachte mevrouw Rasing,

We hebben uw melding bekeken. Graag wijzen we u er allereerst vriendelijk op dat u altijd zelf verantwoordelijk bent voor de juiste reisdocumenten. Niettemin zijn we het met u eens dat dit nog wel mogelijk zou moeten zijn op het moment dat u boekt. Echter, U heeft telefonisch geboekt op 27 mei en de papieren op ca. dinsdag 31 mei per post ontvangen. De laatste dag dat uw aanvraag bij de Visumdienst binnen moest zijn was vrijdag 3 juni. Dit is een aantal dagen nadien. We vinden het vervelend te vernemen dat uw persoonlijke agenda het niet toeliet om de aanvraag op tijd in te dienen. Dit valt echter buiten onze invloedsfeer. Wij kunnen dan ook niet ingaan op uw verzoek tot een restitutie in de annuleringskosten. Het spijt ons dat we u niet positiever kunnen informeren.

Yvonne

Alle klachten die gemeld zijn door Susanne Rasing