Klacht: Verkeerde sterkte lenzen

op 14 augustus 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ik ben op 03/08/2017 bij Hans Andes in Heerlen geweest om voor het eerst lenzen voor mijn dochter van 11 aan te schaffen. Op 03/08/2017 zijn wij op controle geweest bij de oogarts en deze heeft de volgende sterktes gemeten: links -3.75 en rechts -3.00 , ontvangen sterktes van de “lenzenspecialist” links -3.25 en rechts – 4.25. Gezien ik dit raar vond dit verschil legde de “lenzenspecialist” ons uit dat dit nodig was ivm de cilinder en dat het verschil de sterkte weer rechttrok. Gezien ik een leek ben vertrouw ik op de “specialist”. Ik heb mij ook daglenzen laten adviseren omdat ik hier wat van had gelezen en dat leek mij wel handig. Achteraf dus helemaal niet gezien het materiaal een stuk dunner is dan maandlenzen en dus ook moeilijker in te doen. Maar goed specialist gaf aan prima dan gaan we de daglenzen nemen en oefenen. Vervolgens wordt er mijn dochter uitgelegd hoe ze de lenzen moet indoen, en het lukte haar na een paar keer proberen de lens in te brengen. Er werd door de “lenzenspecialist” gelijk geroepen ze is een natuurtalent. En ze kreeg nog niet eens de kans om ook de ander te testen want ja ze was immers een natuurtalent. Mijn dochter komt thuis en wilt beide lenzen indoen maar helaas het lukte haar dus echt niet om ook de andere lens in te doen. Na zo’n 3 kwartier proberen was het dan eindelijk gelukt. Nadat mijn dochter de lenzen eindelijk erin had gaf ze mij aan dat ze niet goed ziet,wazig. Ik weer terug naar de zaak en deze stelde ons gerust en zeiden dat kan en dat trekt wel bij, de ogen moeten wennen. Prima wij naar huis en vrijdag 04/08/2017 probeert mijn dochter de lenzen weer in te doen. Nu brandde haar ogen erg en ik begin toch mijn vertrouwen te verliezen in uw “lenzenspecialist” en ik heb contact met de oogarts opgenomen. Deze hebben mij zeer duidelijk uitgelegd dat de ontvangen lenzen absoluut niet goed zijn gezien de sterkte afwijkt. De oogarts heeft ons dan ook op het hart gedrukt dat onze dochter lenzen moet krijgen met de gemeten sterkte ondanks de cilinder. En vanwege de cilinder moet ze een ander type lens krijgen maar wel met de gemeten sterkte. Ik ga zaterdag naar een ander Hans Anders filiaal namelijk in Brunssum maar geen specialist aanwezig. Ik moest maar een afspraak maken. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Hans Anders.

Ik ben oas tevreden als ik mijn geld terug krijg van de aangeschafte lenzen. Heb er begrip voor dat het niet het hele bedrag is gezien mijn dochter al lenzen heeft geprobeerd.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 14 augustus 2017 om 12:14 geantwoord