Klacht: Verkeerde product geleverd, geen klantvriendelijke oplossing

op 20 mei 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op 12 mei een Apple iMac met Retina scherm besteld bij Media Markt Outlet. Het betreft hier een iMac met korting omdat de doos geopend is geweest. Krijg vervolgens op 18 mei een goedkoper type iMac geleverd zonder Retina scherm en met tragere processor. Contact opgenomen met de klantenservice en mijn bestelde product blijkt inmiddels niet meer op voorraad. Klantenservice vraagt om het geleverde product terug te sturen waarna zij mijn geld terug zullen storten.
Ik geef aan dat dat voor mij geen oplossing is omdat ik de iMac op 21 mei absoluut nodig heb. Mijn verzoek om het product in de winkel om te ruilen tegen het juiste nieuwe product met bijbetaling wordt afgewezen. Ik vraag vervolgens of ik de iMac dan i.i.g. in de winkel af kan leveren omdat ik via de post verzenden te risicovol vind. Klantenservice geeft aan dat dit inderdaad mogelijk is (staat ook in de voorwaarden).
In de winkel krijg ik vervolgens te horen dat ik de iMac niet af kan geven omdat de voorwaarden van een andere B.V. zijn! Na overleg met het hoofdkantoor kan ik mijn iMac onder veel protest van de winkelmedewerker toch achterlaten. Op mijn vraag of ik een afgiftebewijs kan krijgen krijg ik te horen dat dat niet kan omdat ze met andere systemen werken. Krijg na aandringen vervolgens een handgemaakt afgiftebewijs mee
Al met al een bijzonder klantonvriendelijke ervaring en nu maar hopen dat de afhandeling van de retourzending wel goed verloopt …

Omdat het hier overduidelijk een fout van Media Markt betreft verwacht ik dat zij het door mi bestelde product alsnog tegen de door mij reeds betaalde prijs leveren. Als dat onmogelijk blijkt te zijn dan kan ik er mee leven als ze mij het bestelde product nieuw leveren en we het prijsverschil delen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robvdh