Klacht: Verkeerde oogmeting, onkunde medewerkers

op 02 juli 2015 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Op 20 mei 2015 heb ik bij Hans Anders een bril en zonnebril op sterkte aangeschaft. Ik had steeds meer moeite met het kijken door mijn huidige bril (vooral met lezen). De oogmeting was twee weken daarvoor al gedaan. Mijn vorige bril had ik niet bij Hans Anders aangeschaft. Het apparaat was stuk om na te gaan welke sterkte ik had. Dit vond ik geen goed uitgangspunt voor meting. De dame M. de Bruijn gaf aan dat dit geen probleem was.

Een week later had ik de monturen uitgezocht. Tot mijn verbazing zette de dame geen streepjes op de bril om te kijken waar het middenpunt van mijn ogen was. Ik heb een hoge sterkte. Ik vroeg haar: moet je dit niet doen. Ze zei: dit heb ik met de oogmeting al bepaald. Ik ben toen maar uitgegaan van haar deskundigheid. In de loop van de jaren kan hier mogelijk iets in veranderd zijn (de technologie gaat snel). Ik heb toen ook een bril totaalplan afgesloten, omdat de brilglazen dan een stuk voordeliger zijn (zeker met een hoge sterkte).

Op 4 juni 2015 kon ik de bril ophalen. Ik had al direct bij het rechterglas het idee dat ik slechter zag. Een medewerker gaf aan dat het even wennen kon zijn. Ik heb het toen een dag de tijd gegeven, maar ik zag nog slechter dan met mijn huidige bril. Ik heb de dag daarop ook de zonnebril geprobeerd, maar ook hier zag ik rechts met name slecht door (ik zag heel wazig). Ik heb toen de sterkte van mijn oude bril opgezocht en wat ik tot mijn schrik ontdekte is dat de nieuwe sterkte een mindere sterkte was dan de nieuwe bril.

Op 8 juni 2015 ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik aangeven dat ik alleen maar slechter zag. Ik heb toen ook verteld over het handelen van mevrouw de Bruijn. De medewerker gaf aan dat het best kon zijn dat mijn sterkte rechts minder was geworden en dat ik meer moest wennen. Ik voelde mij niet series genomen. Het enige wat de medewerker kon aanbieden was om de bril voor een kwaliteitscontrole terug te sturen om te kijken of de sterkte juist was. Dit vind ik een bijzonder onderzoek (je mag er als klant toch vanuit gaan dat de sterkte klopt?). Dit zou twee weken duren. De dag daarna heb ik ook mijn zonnebril retour gebracht, omdat ik hier ook niet goed door zag. Toen sprak ik een mannelijke medewerker. Hij gaf aan dat het juist nodig was dat het middenpunt van mijn ogen werd bepaald en dat mevrouw de Bruijn verkeerd had gehandeld. Ik snap niet dat deze betrokken medewerker zich opticien mag noemen. De mannelijke medewerker heeft het middenpunt van de ogen van de zonnebril bepaald. Ik zou twee weken na het retour zenden van de bril een telefoontje krijgen.

Inmiddels ben ik drie weken verder. Ik ben op geen enkele wijze over de voortgang op de hoogte gesteld en ik ben het grofweg beu om voor de zoveelste keer terug te moeten kom en om dan te horen dat de bril nog niet terug is. Ik heb er op geen enkele wijze vertrouwen in dat Hans Anders Elst in staat is om mij de juiste brillen aan te meten. Ik heb een enorme spijt dat ik daar een voet binnen heb gezet.

De enige passende oplossing is voor mij het retour krijgen van het volledige bedrag van 316 euro. Dit stelt mij in staat om bij een andere opticien een bril aan te schaffen die wel in staat is om een correcte meting te doen. Ik vertrouw er op geen enkele wijze op dat Hans Anders Elst wel in staat is om een eventuele nieuwe meting te doen. Daarnaast wil ik niet langer geconfronteerd worden met de onkunde van enkele medewerkers. Het langsgaan bij de opticien moet fijn zijn en geen kwelling. Ik heb daardoor ook geen behoefte om daar langs te gaan om verder te praten over een oplossing. Die kans heb ik ze al reeds gegeven. Mijn vertrouwen is beschaamd. Ik heb inmiddels de eerste betaling ivm het bril totaal plan gestorneerd voordat afschrijving plaats heeft gevonden. Waarom hiervoor betalen als ik nu al niet eens een bril heb. En de bril die ik op 4 juni 2015 heb ontvangen had niet eens de eigenschappen die je van een bril mag verwachten.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 09 juli 2015 om 13:07 geantwoord

Klacht is opgelost. Klant heeft mail gehad

Alle klachten die gemeld zijn door A2015