Klacht: Verkeerde inmeting

op 22 januari 2014 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

In december 2012 heb ik een bril op laten meten bij Hans Anders. Het betrof een bril voor ‘erbij’, omdat ik normaal lenzen draag. De bril is uiteindelijk op 10 januari 2013 geleverd. Het viel mij toen op dat de sterkte van de bril een punt sterker was dan mijn lenzen, maar -zo wist de medewerkster te vertellen- dat is niet ongebruikelijk.
Ik heb de bril zo af en toe gebruikt, daarbij had ik wel wat klachten maar dat kwam doordat een bril anders keek dan lenzen en omdat mijn ogen achteruit waren gegaan (volgens Hans Anders). In juli 2013 is bij de opticien waar ik kom voor mijn lenzen, geconstateerd dat er iets niet helemaal goed ging met mijn ogen en dat ik mijn lenzen minder en mijn bril meer moest dragen. Zo gezegd, zo gedaan. Bleef wat last houden met het lezen van een beeldscherm, maar een bril kijkt nu eenmaal anders dan lenzen. Begin januari ben ik bij de andere opticien langs geweest voor het opmeten van een fietsbril. Toen bleek dat de bril van Hans Anders ruim een punt te sterk was opgemeten en dat dat dus de reden was van de klachten. Uit mijn historie bij deze opticien bleek dat mijn sterkte al 10 jaar nagenoeg gelijk is gebleven.
Ik terug naar Hans Anders waar ze opnieuw gemeten hebben. Inderdaad, de sterkte was verkeerd ingemeten. Maar we kunnen helaas niets voor u doen, want het is langer dan een jaar geleden. Daarbij adviseren wij u om de bril (die zij dus zelf hebben gemeten) niet meer te dragen, want dat is slecht voor uw ogen.
Eigenlijk zeggen ze dus: “we hebben een fout gemaakt, maar doen er niets aan omdat het meer dan 1 jaar geleden is (nml 54 weken)

Erkennen dat de bril verkeerd is ingemeten en een oplossing voor de ontstane situatie. Ik heb bijna EUR 200,- voor een bril betaald die me een jaar lang meer kwaad dan goed heeft gebracht en die ik nu weg kan gooien.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht pmst

3 jaren geleden - Hans Anders zou binnen een week terugbellen. Dit is niet gebeurt. Nadat ik zelf contact heb opgenomen, blijkt dat men niet voornemens ia iets te doen. "Ik kan u laten profiteren van de aanbieding die op dit moment loopt" is de reactie.....

Heeft op 30 januari 2014 om 12:33 geantwoord

De klacht is helemaal niet opgelost. Ik meen dat Hans Anders in hun brief heeft geschreven dat ze streven naar 100% tevredenheidsgarantie. Dit gesprek benadert de 1% nog niet.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 30 januari 2014 om 13:25 geantwoord

Contact gehad met de klant, klacht is opgelost

Reactie van de melder van de klacht pmst

3 jaren geleden - De klacht is helemaal nog niet opgelost. Heb alleen te horen gekregen dat ik van de huidige aanbieding gebruik kan maken......

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hans Anders beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door pmst