Klacht: Verkeerde glazen in de ene bril en de werkbril blijkt overbodig en niet serieus genomen worden

Groen68 op 16 oktober 2019 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nooit een bril gedragen. Na klachten van het minder kunnen lezen en zwarte vlekken zien, heb ik mijn ogen bij jullie op laten meten. Tot mijn verbazing moest ik 2 brillen hebben. Een voor mijn werk computerbril : en 1 voor dagelijks gebruik met varifocus glazen.
Dat kwam uit de test door jullie gemeten.
Financieel gezien, een hele rib uit mijn lijf.
Ben een alleenstaande moeder met 2 thuiswonende kids.
Maar goed….. als het geadviseerd wordt dan heb je dat er voor over.
En je bent blij dat jouw probleem daarmee opgelost is.
Maar… helaas… het probleem is niet opgelost met aankoop van de 2 brillen, maar de problemen zijn sterk toegenomen.
Bij de eerste aflevering bleek er de verkeerde oogmeting gebruikt te zijn.
Kon niks door de bril lezen of zien, maar na bestellen van nieuwe glazen zou het goed komen zeiden ze in Oosterhout.
Nou denk je dan, goede service.
Blij dat ze willen helpen.
Maar het is tot op heden niet goed gekomen.
Elke dag duizelig, bril voor de gehele dag is niet te gebruiken.
Kan er niet mee lezen, geen tv er mee te kijken en heb vreselijke hoofdpijn elke dag.
Ook de werkbril op het werk is vreselijk.
Kan het scherm van de pc lezen maar de input voor de pc is niet te lezen.
Al met al een groot probleem, want ik zit 36 uur in de week voor mijn werk achter de pc, maar kan dus heel slecht lezen zowel met bril als zonder bril.
Al diverse malen bij jullie filiaal in Oosterhout voor deze klachten terug geweest, maar daar zien ze me liever gaan dan komen.
Ik word nu gezien als lastige klant, die maar niet aan de varifocus kan wennen.
En die gedachte…. echt afschuwelijk dat je als klant niet serieus wordt behandeld dat doet pijn.
Ze staan niet meer voor je klaar.
Echt vreselijk, lig er al maanden wakker van.
Het geld, dat ik het besteed aan mijn 2 brillen had ik echt beter kunnen besteden.
De brillen liggen in de doosjes en ik heb er niets aan.
De beste duurste glazen, maar kan er niet door kijken en lezen.
Ca. € 500,00 heeft het me gekost aan de brillen plus extra ritjes van Almkerk naar Oosterhout plus extra parkeerkosten.

Op aanraden heb ik vandaag een second opinion laten uitvoeren bij een andere opticien.

Heb eerst mijn ogen op laten meten, zonder verdere informatie en na de test heb ik beide brillen laten testen op deze nieuwe oogmeting.
Wat blijkt tot mijn schrik…

Financieel uitgekleed, want werk bril blijkt overbodig
en de andere bril blijkt de verkeerde sterkte in de glazen te hebben.
Geen wonder dat ik het niet zie door bril en er draaierig van word.

Vandaar deze klacht aan jullie.
In de hoop dat jullie deze klacht op de juiste manier behandelen en afhandelen.

Wanneer ik excuses ontvang en mijn geld terug ontvang van de glazen die verkeerd door jullie zijn geleverd in mijn dagelijkse bril en het geld terug ontvang van de de complete werkbril die overbodig blijkt.
Het is te zot voor woorden dat ik 9 maanden 2 brillen heb, waar ik niets aan heb.
Voor beide brillen zijn er extra verzekeringen bij jullie afgesloten en ga er van uit dat jullie dit op de juiste manier behandelen en afhandelen.
Zoals jullie slogan luidt: een service waar je u tegen zegt.
In afwachting van jullie snelle reactie en afhandeling.

Vriendelijke groet,
Marianne Groeneveld

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 23 december 2019 om 15:33 geantwoord

Beste Groen68,

Destijds hebben wij deze klacht al in behandeling genomen en is er een gepaste oplossing geboden waar u tevreden mee was.

Echter is de klacht via Klacht.nl nooit in behandeling genomen.

Daarvoor onze excuses.

Ik heb vernomen dat inmiddels alles is geregeld en afgesloten is.

Lisanne
Hans Anders Webcare