Klacht: Verkeerd ingelicht bij de mediamarkt

op 12 februari 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Bij de mediamarkt ben ik voorgelicht over budgetenergie. Daar werd mijn energie enz berekend. Mijn tarief is al 3 jaar hetzelfde, ik woon met 3 personen in een huishouden. Ik zou per maand 15 euro meer gaan betalen omdat budgetenergie liever wil terug geven dan dat de klant moet bijbetalen, zo is mij verteld. Nu eind 2019 krijg ik een eindafrekening van 193 euro, dit is dus niet echt terug krijgen… terwijl mijn energie verbruik ongeveer het zelfde is zoals al 3 jaar. Nu is mijn maan bedrag dus weer verhoogd en ben ik dus in 2 jaar tijd verhoogd van 115 euro naar 159 euro. Ik voel me dus belazerd en bedrogen.

Ik zou graag van budget energie weg willen en het contract laten ontbinden. Dit omdat ik verkeerd ben voorgelicht en de maandelijkse kosten veel te hoog zijn. Omdat ik een 3 jarig contract heb zit ik aan een boete bedrag vast.
Ik zou dus tevreden zijn als mijn boetebedrag wordt ingetrokken en ik dus zonder boete naar een andere leverancier kan gaan.

Groeten P. van Egmond

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 18 maart 2020 om 12:31 geantwoord

Beste PvanEgmond,

Mijn excuses dat mijn reactie even op zich liet wachten. Ik vind het jammer om te horen dat u niet tevreden bent met het termijnbedrag dat wij bij u in rekening brengen.

Ik zie dat u op 7 oktober 2018 een aanmelding heeft gedaan bij Budget Energie. Het termijnbedrag is destijds berekend (zoals u kunt vinden in de leveringsovereenkomst) met een verbruik van stroom normaal 1221 kWh, dal 1749 kWh en gas 941 m3. Op de jaarnota rekenen wij echter een hoger verbruik (voor elektriciteit) met uw af, hierdoor is er een bijbetaling ontstaan.

Het zal u wellicht niet zijn ontgaan dat er per 2019 en 2020 overheidsheffingen zoals energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) zijn verhoogt. Deze verhogingen zijn automatisch verwerkt in uw tarieven per kWh en m3. Hierdoor is het mogelijk dat het termijnbedrag niet meer voldoet aan de kosten van uw verbruik. Deze verhoging geldt overigens voor de gehele energiebranche, deze kosten draagt een energieleverancier af aan de overheid.

Natuurlijk is het niet prettig dat wij een hoger termijnbedrag in rekening brengen, echter is dit geen reden om u kosteloos te laten overstappen. U kunt uw termijnbedrag meerdere keren per jaar controleren via de termijnbedrag manager op Mijn Budget. Op deze manier kunt u controleren of uw termijnbedrag nog passend is bij uw verbruik.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door PvanEgmond