Klacht: verhuurder is de dupe van wanbeleid booking.com

op 16 februari 2018 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

een boeker maakt een boeking bij onze accommodatie, betaalt niet vooruit, laat ons weten dat de boeking niet door kan gaan.
wanneer de boeker niet ZELF annuleert bij booking.com, blijft de geboekte periode dicht staan en kunnen er dus geen andere reserveringen worden geaccepteerd.
Wanneer wij als accommodatie de boeking uiteindelijk zelf via booking.com annuleren, is er geen mogelijkheid de verschuldigde annuleringskosten te innen bij de boeker, omdat de boeking “door de accommodatie is geannuleerd”. Booking.com verbiedt de accommodatie dus de boeking eerder te kunnen annuleren, de boeker wordt niet gestraft voor zijn/haar onterecht gemaakte boeking.
de boeker kan vervolgens weer nieuwe reserveringen doen bij anderen, niet annuleren, niet komen opdagen etc. zonder consequenties.

Het beleid van Booking.com deugt niet.
klanten/boekers hebben heel veel voordelen. de rechten van de accommodaties worden slecht /niet beschermd.

ik eis dat booking.com de door ons geleden schade van 795,00 euro annuleringskosten over deze boeking vergoedt.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hetbiggetje