Klacht: vergoeding opzegboete

Jan Gruijters op 07 december 2021 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Ik heb de navolgende vragen over de vergoeding van een opzegboete.

Ik hen half november 2021 via internet een contract gesloten voor 3 laar bij Essent.

Vorige week ben ik telefonisch benaderd door een medewerker van Enex BV en via hun heb in een 3 jarig contract afgesloten bij Energie Direct, zij hebben mij uitdrukkelijk gezegd
dat ik de opzeg boete vergoed krijg, dit stond ook in het contract dat ik van Enec BV via de e-mail heb ontvangen

Gisteren ontving ik het contract e.d. van Energie Direct, de zinsnede waar de opzeg boete in stond was mij niet geheel duidelijk.
Ik heb jullie helpdesk gebeld en het voorgaande besproken, zij deelde mij mede dat ik geen opzeg boete van jullie vergoed zou worden
Om die reden heb ik het contract herroepen.

Daarna heb ik contact gehad met Enex BV, zij zijn ervan overtuigd dat jullie wel de opzegboete t.z.t. moeten vergoeden.

Wat in nu wijsheid, graag een antwoord of Enex BV het juiste in hun contract heeft staan.

Mocht ik toch de opzeg boete vergoed krijg van jullie, dan verzoek ik jullie om de herroeping ongedaan te maken

Met vriendelijke groeten
Jan Gruijters
Bernard de Merodestraat 10
5721JX ASTEN
Tel.nt.: 06 20277195

dat de opzegboete vergoed wordt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 07 december 2021 om 16:17 geantwoord

Goedemiddag Jan,

Dankjewel voor jouw feedback. Ik begrijp heel goed dat je na het telefoongesprek met mijn collega het gevoel hebt gehad dat je blij bent met een dooie mus.

Ik heb zelf jouw aanmeldbevestiging weer even opnieuw gelezen en daar staat inderdaad in dat jouw opzegvergoeding van de vorige energieleverancier wordt vergoed. Ik ben dan ook blij dat wij samen telefonisch tot een oplossing zijn gekomen.

Mocht je nog vragen hebben Jan dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Danisha