Klacht: Beschimmelde kaas. Nooit meer: Kaas van Vergeer!

Michael Aken, van op 04 oktober 2020 over Vergeer Holland in de categorie Handelsondernemeing

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 13 augustus 2020 melding met foto van de verpakking bij Vergeer Kaas Holland gedaan over beschimmelde kaas in de verpakking met als houdbaarheidsdatum 21 oktober 2020. Dus de kaas zou nog langer dan 2 maanden goed moeten blijven. Bewaard in de koelkast op 6 graden Celcius.
Op 14 augustus 2020 brief ontvangen met als tekst:

Op 13-08-2020 hebben we uw melding ontvangen waarin u aan gaf dat ons product niet voldeed aan uw verwachtingen.
Binnen ons familiebedrijf streven we naar tevreden klanten en doen we alles om afwijkingen te voorkomen. We vinden het vervelend om te moeten horen dat er ondanks onze strenge procedures kwaliteitscontroles tóch iets verkeerd is gegaan.
We bieden u daarom om te beginnen onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.
Uw melding is voor ons aanleiding voor verder onderzoek. Met behulp van deze informatie
gaan we uitzoeken waar het probleem is ontstaan en wat er mogelijk verkeerd is gegaan in het
productieproces of het logistieke traject. Waar mogelijk zullen we maatregelen treffen om er
voor te zorgen dat het probleem zich niet zal herhalen.
Mocht u nog in het bezit zijn van het product en de kassabon dan raden wij u ook aan om
hiermee terug te gaan naar de winkel.

Ik heb laten weten dat ik geen kassabon meer heb en de vraag gesteld: ‘wat nu?’

Op 20 augustus reactie ontvangen:

Uw mail is weer doorgestuurd naar desbetreffende afdeling.

De reactie duurt wellicht langer, wegens de vakantieperiode.

Op 26 augustus 2020 de tweede verpakking geopend met beschimmelde kaas erin, ook houdbaarheidsdatum 21 oktober 2020 Wederom met foto van het etiket naar Vergeer Kaas Holland gestuurd.

Reactie van Vergeer:
Ook dit bericht heb ik doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Wij vinden het erg vervelend dat u nogmaals schimmel op de kaas hebt aangetroffen.

Op 15 september 2020 brief ontvangen met als tekst:

Hierbij onze reactie betreffende uw melding over schimmel in de kaas. Wij betreuren het dat het product niet aan uw kwaliteitsverwachting voldoet. Uw klacht staat geregistreerd onder
klachtnummer EK-20-2934.
Gezien wij het product niet hebben ontvangen is het helaas niet mogelijk verder onderzoek te doen naar de oorzaak van schimmel in uw specifieke verpakking. Onze kaas wordt onder
beschermende atmosfeer verpakt. In de verpakking die u aangetroffen heeft, heeft vermoedelijk een klein gaatje gezeten. Hierdoor is de kaas in contact gekomen met zuurstof,
waardoor de schimmel is gaan vormen. Tijdens productie hebben zich geen afwijkingen
voorgedaan die een verklaring zouden kunnen zijn voor de oorzaak. Er zijn tevens met een
vaste frequentie lekkentesten succesvol uitgevoerd. We gaan er vanuit dat het hier een
incident betreft. De melding is uiteraard besproken met de betrokken afdeling.
Vergeer Holland streeft naar het leveren van kwaliteitsproducten en wij verontschuldigen ons
voor deze klacht.
Wij willen u bedanken voor de melding, dit helpt ons in de toekomst soortgelijke meldingen te
voorkomen.

Op 22 september gebeld: Laten weten dat mij nooit is gevraagd de verpakking met de beschimmelde kaas op te sturen. ik zal teruggebeld worden! Tot op heden – 3 oktober – niets meer gehoord! Vandaar deze klacht.

Gewenste Oplossing:

Wanneer men stopt met nietszeggende standaardbrieven te sturen als je een melding maakt van bedorven voedsel!
Wanneer men mij compenseert voor de gemaakte kosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vergeer Holland nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Liefhebber van Kaas

4 jaren geleden - Update dd 3 november 2020. Wat vreemd dat men helemaal geen reactie geeft! Geen mail of telefoontje meer ontvangen. Waarschijnlijk is men niet zo met kwaliteit bezig en wordt gedacht: dit waait ook wel weer over. Jammer, ik ben inmiddels op kaas van Beemster overgestapt, beter van smaak en zelfs nog goedkoper dan kaas van Vergeer!

Alle klachten die gemeld zijn door Liefhebber van Kaas