Klacht: veels te kleine doucheruimte

op 05 oktober 2016 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Geachte Green Parcs medewerker,

Ik zou graag een klacht willen melden bij jullie als Green Parcs groep.

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben verzorgende IG, werkzaam bij Proteion in Horst aan de Maas, we hebben sinds afgelopen vrijdag 30 september t/m 7 oktober een cliënt in zorg, die in deze periode vakantie viert bij één van jullie parken in Green Parcspark Het Meerdal in Horst aan de Maas, huisje nummer 918, de grootste bungalow die op dit park aanwezig was.

Het betreft een cliënt die 6 jaar terug een CVA heeft gehad, dus 1-zijdig verlamd, met afasie. Zij hebben een huisje geboekt bij jullie en hebben meerdere malen vooraf geïnformeerd of er goede gelegenheid was/is voor een CVA patiënt en een goede RUIME douche aanwezig was, ook voor va/invalide personen, ook of het huisje voldoende ruimte heeft, het huisje op zich heeft voldoende ruimte, alleen de DOUCHERUIMTE, is nog krapper als krap, voor een gezond persoon helemaal prima!!!

Voor onze cliënt helemaal niet, er waren geen handgrepen, deze had de familie zelf bij zich en daar konden ze zich wel mee redden, maar de ruimte was om te huilen, we hadden totaal geen plaats voor de verzorging/te douchen, dhr. moet zitten in de douche (douchekruk) maar ik kon niet bij zijn rug om die te wassen, de ruimte was te klein, cliënt en verzorgende zijn niet dik.

bij het afdrogen moest ik zorgen dat het krukje staat zoals nu op de foto, anders ging de verzorging helemaal niet, ik stond dan in het droge gedeelte, het douchen zelf (nat maken) en wassen gebeurde zo, dat de douchekruk links onder de douchekraan stond.

Het huisje lag helemaal achterin het park, doordat dhr. moeilijk tot niet kan lopen, zijn ze verplicht om met de auto naar het centrum van het park te gaan, lopend is bijna niet te doen, al is het in de rolstoel, kost teveel tijd.

Ik wil deze klacht graag (met)jullie (mede)delen, is er bij jullie Green Parcs parken, nu het Meerdal, geen bungalow die voor invaliden personen is gemaakt, ruime douche gelegenheid, dichter bij het centrale gedeelte, zoals restaurant, winkel etc.?

Dit zou voor invaliden personen en naaste familieleden een heel stuk prettiger zijn, ook komen deze mensen dan nog een keer terug naar één van jullie parken.

Tis zo jammer dat deze mensen een mooie vakantie hebben geboekt bij jullie en dat het een beetje teniet gedaan wordt, doordat de doucheruimte de wensen overliet.

ze hadden extra een ruime 6-8 persoons bungalow gehuurd zodat ze meer ruimte zouden hebben, ze zijn zelf in dit huisje met 4 personen, maar doordat dhr. ruimte nodig heeft zijn ze (verplicht) een ruimere bungalow te huren.

Dit zou niet mogen/kunnen gebeuren, en zeker niet voor de prijs die ervoor staat, dan verwacht je dat alles naar wens is, waar ze dan ook om gevraagd en gebeld hebben.

bijlage een foto van de doucheruimte, deze heb ik geknipt bij de deur van de douche.

Liz van Lier

Proteion team Sevenum/Kronenberg

in Horst aan de Maas

telefoonnummer 06-15826656

Deze mensen goed te woord staan als ze klachten hebben bij de receptie

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 05 oktober 2016 om 13:51 geantwoord