Klacht: Veel te warm in de trein

op 12 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Met dit warme weer is het veel te warm in de trein! Het is veel warmer in de trein dan buiten. Ik heb al eens navraag gedaan bij de machinist, die zegt dat de airco maximaal staat, maar dat geloof ik niet. Ik verdenk arriva ervan dat ze hier op bezuinigen. In de eerste jaren van dit type trein, was het met dit soort weer juist koeler in de trein dan buiten. Ga binnenkort eens een thermometer meenemen.

Op z'n minst koeler in de trein dan buiten in de schaduw.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Anna456

6 maanden geleden - Ik ben voor de grap eens door het voorste treinstel gelopen (ik zat zelf in de achterste) maar die was al een stuk koeler dan de voorste. In de achterste leek de airco echt uit te staan.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 20:41 geantwoord

Hallo Anna,

Op extreem warme dagen zoals deze week het geval is, brengt de airconditioning de temperatuur wel naar beneden, maar niet verder dan een graad of 6 tov de buitentemperatuur. Hierdoor kan het in de trein warmer aanvoelen.

Ik kan me echter goed voorstellen dat dit niet prettig reist. We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Heeft op 15 september 2016 om 08:39 geantwoord

Ik heb toevallig gister met een NS trein gereisd, deze was aangenaam koel ondanks de hitte. Dit was smiddags op het warmst van de dag. Het moet dus veel beter kunnen. Jullie verklaren hiermee ook niet het verschil tussen de treinstellen in temperatuur. Met zo'n reactie maakt Arriva zich er weer eens gemakkelijk vanaf. Ik zou zeggen ga het eens meten!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Anna456