Klacht: Veel te veel bij betalen

op 22 juli 2017 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had per ongeluk een 3 jaar contract afgesluiten bij enegiedirect , iemand kwam bij mijn bij de deur en hij begon over extra korting te praten enzo hij had helemaal niks gezegd over overstappen en ik dacht dat ik extra korting van liander kreeg ofzo , ik hed vaak tegen hem gezegd dat ik al energieleverancier heb , maar hij had het elke keer over liander , dat ik echt dacht dat hij uit liander is , en dat ik dus extra korting van liander krijg . Ik heb zelf geen verstand over energie en mijn Nederlans is ook niet zo goed , maar dat boeite hem zeker niet . Hij wilde alleen dat ik de contract ga ondertekenen.
Dus paar weken later kreeg ik brief van mijn energieleverancier dat ik overgestapt ben , en toen pas had ik me realeseerd wat allemaal aan de hand was .

Dus ik had gelijk contact gemaakt met mijn energieleverancier om te vragen hoe ik weer klant bij hun kan zijn .

En ik was dus terug gegaan naar mijn oude energieleverancier .

Maar ik moest dus een hele maand met energiedirect als klant blijven .

Mijn probleem is dus dat ik mijn eindnota had ontvangen van mijn verbruik gedurende de 35 dagen toen ik als klant was bij energiedirect en er klopt zeker niks van .
Er staat dat mijn verbruik voor deze maand 348,40 was en ik moet dus een bedraag van 220 bij betalen .

Ik vind dat helemaal oneerlijk ik had nooit in mij leven zo hoog rekenen voor energie gekregen . 348.40 voor een maand dat is echt veel te veel .

Ik heb echt hele slecht ervaring gehad met energiedirect , en nu dit . Het hele procec van het begin vond ik oneerlijk.

Ik heb gewoon ineens mail gekregen dat mijn factuur klaar staat maar om dit te kunnen zien moest ik inloggen bij mijn account . Ik heb wel paar keer geprobeerd om inteloggen bij mijn accont maar lukt niet . Er was iets mis met de site , waardoor ik vandaag pas achter krijg dat die 220 vandaag afgeschreven wordt van mijn rekening. Was het nou zo lastig om dat gewoon direct in de mail te vermelden .

Gewenste Oplossing:

Ik zou teverden zijn als de mensen van energiedirect die bij de deur komen meer over het belang van de klant denken dan over hun eigen belang . En als ik energiedirect medewerkers kan bereiken via telefoon.

Wat ik nu wil dat mijn verbruik van de 35 dagen goed wordt bereked en nagekeken .

Ik wil gewoon klaar zijn met energiedirect, ik heb genoeg gehad .

Sorry voor de spel of de formulier fouten

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 24 juli 2017 om 16:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Nour123450,

Goed dat u contact hierover opneemt. Jammer dat de aanmelding op die manier is verlopen. Dit is niet de werkwijze die energiedirect.nl hanteert. Ik heb daarom een klacht aangemaakt, om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik begrijp dat u € 348,40 een hoog bedrag vindt voor 1 maand. Graag wil ik u hier uitleg over geven.

Voor het verbruik van 194 kWh en 81 m3 zijn de werkelijke kosten € 98,40,-. Voor de beëindiging van het contract is € 250,- in rekening gebracht, waardoor de totale kosten € 348,40 zijn.
U heeft € 128,- in totaal aan termijnbedragen betaald. Zonder opzegvergoeding zou u € 29,60 terug krijgen.
De opzegvergoeding is in rekening gebracht, omdat het contract na een maand is beëindigd.

Ik adviseer u om bij uw huidige energieleverancier na te gaan of de opzegvergoeding van € 250,- wordt vergoed.

Met vriendelijke groet,
Chiara
energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Nour123450