Klacht: Van directe vlucht naar tussenstop, niet geholpen ook niet vanwege medische redenen

op 10 mei 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Beste TUI,

Over een week ga ik op vakantie, waar ik heel eeg naar uit keek. Alleen ben echt niet blij met hoe de dingen zijn geregeld. Mijn vriend heeft namelijk een soort zenuwpijn in zijn gebit bij het landen. Er komt een enorme druk op te staan wat gewoon ondragelijk is. Daarvoor moet hij dus medicatie innemen 1,5 uur voor het dalen begint.
Vandaar dat wij voor een vakantie hebben gekozen naar fuerteventura, het is niet ver en hebben speciaal geboekt op een directe vlucht. Vakanties verder met tussenstop etc zijn voor hem niet mogelijk vanwege de pijn. Er moet ook lange tijd tussen zitten vandaar de periode mei. Ik heb dan ook specifiek daarop de datum uitgekozen omdat er bij onze vluchten directe vluchten stond aangegeven. Nu staat er natuurlijk wel dat de tijden kunnen afwijken, echter heb ik dat nog nooit meegemaakt. (Ze zijn dan ook wel heel erg veranderd want ipv dat we 09:30 aankomen komen we nu 16:20 aan. Waar ik ook totaal niet blij mee ben want dat betekend dat we dus een dag missen aangezien we op de terug weg ook al in de middag worden opgehaald.) Maar dat er een tussenlanding bij kon gaan zitten stond er niet vermeld. Dit kregen we dus pas te zien 21 dagen van te voren. En dit is dus wel echt een probleem. Hij mag voor de tweede landing niet opnieuw zijn medicatie innemen. Wat dus betekend dat hij veel pijn heeft bij de tweede landing en wat nog een paar weken aanhoud en dus de rest van de vakantie met pijn zit. Sorry maar ik vind dat je dan niet optimaal kan genieten van je vakantie. Ik heb al meerdere keren gebeld met jullie en er kon niks aan gedaan worden. Bij deze wil ik dus een klacht indienen. Ik betaal bijna 1300 voor een vakantie en op basis van een directe vlucht. Ik neem aan dat het voor jullie ook goedkoper is om twee vluchten te combineren, maar dat gaat wel ten koste van onze vakantie. Ik hoop dat hier een compensatie voor staat, indien nodig ga ik nog verhaal halen bij radar.

Soraya vleeshakker

Directe vlucht of gemoedsdoenining/deel geld terug vanwege hele vakantie pijn, plus dat er maar 6 dagen zijn van de 8.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sorayaa_