Klacht: 3 uur laten wachten voordat we werden opgehaald

op 14 december 2019 over Valys in de categorie Taxibedrijven

Onderstaande brief is vandaag verstuurd naar Valys
Voor vandaag, 14 december 2019, heb ik op 09 december 2019 transport geregeld voor mijn moeder, mijn zus en mijzelf, om ons naar Den Haag te brengen. Deze rit is ruim van te voren gereserveerd. Om 12.00 uur ophalen, om 18.00 uur weer retour.

Mijn moeder is 88 jaar en in een rolstoel (zoals vermeld in jullie dossier). Zij heeft haar nicht al 2 jaar niet gezien. Dus ze was heel blij dat wij dit hadden geregeld.

Omdat er 15 minuten marge wordt aangegeven (voor en na), zaten wij al om 11.30 uur beneden in de lobby te wachten. 15 minuten marge werd een uur. Wij bellen. Reden vertraging: verkeerde planning, te veel gepland. Maar over 45 minuten komt hij er aan. Na 60 minuten wij weer aan de telefoon. Weer allerlei smoezen verzinnen. Maar hij komt er aan. Hij zit nu in de file. Na 30 minuten wij weer aan de telefoon. Weer allerlei smoezen.

Na 3 uur(!!!) wachten, hadden wij er schoon genoeg van en belden op dat wij de rit wilden annuleren. En nog heeft u het lef om met allerlei tegenwerpingen te komen. 3 uur lang hebben de telefonist(e)s van Valys ons met een kluitje in het riet gestuurd, met als klap op de vuurpijl dat de verbinding soms werd verbroken.

Terwijl wij om 14.30 uur aan de telefoon zijn, komt de chauffeur net aan. Komt niet naar ons, maar zegt tegen de receptie dat hij eerst naar toilet moet. Dat kan gebeuren. Maar als hij terugkomt heeft hij het lef om tegen ons te zeggen dat we moesten opschieten. Ik zei hem dat hij nu maar wacht tot mijn moeder klaar is. Verscheidene keren hebben wij haar jas aan en uit moeten trekken. Hebben jullie enig idee wat dit betekent voor een gehandicapte vrouw van 88.

Mijn moeder van 88 jaar oud, durfde niet naar toilet uit angst dat de bus ieder moment kon komen. Mijn moeder die om 10 uur had ontbeten en daarna niet meer, omdat we ieder moment zouden worden opgehaald en bij mijn tante verder zouden lunchen. Mijn zus en ik durfden niet weg te lopen uit angst dat de bus ieder moment kon komen.

Toen wij eenmaal in de bus zaten, had de chauffeur – ondanks dat hij een rolstoelbus bereed – geen enkele kennis hoe hij een rolstoel moet vastzetten. Hij heeft mijn moeder in de riemen met haar beide handen vastgesjord. Totdat mijn moeder tijdens het rijden begon te kreunen en begon over te geven. Ze kon geen kant op. De chauffeur reed als een waanzinnige. Remde keihard, stuiterde over alle drempels en hield helemaal geen rekening mee dat hij passagiers had. Wij hebben er geen boodschap aan dat jullie planning niet werkt en dat de chauffeur dan maar denkt haast te maken.

Naast dit, komen wij dus bijna 4 uur te laat bij mijn tante die al die tijd met spanning op ons zat te wachten. Dus een gezellige middag van 6 uurtjes is dus een snelle middag met 1½ uur geworden.
Want verbazingwekkend, de andere taxichauffeur was wel op tijd. En erg vriendelijk. En zeer professioneel met mijn moeder omgegaan qua vastzetten in de bus. En checken of de stoel goed vast zat. Een chauffeur die weet dat hij rustig over drempels moet want hij heeft een minder valide passagier bij zich.

Wij hebben hier totaal geen woorden voor. Deze klacht sturen wij niet alleen naar jullie. Maar ook naar de Landelijke Ombudsman, televisieprogramma’s Radar en Kassa, Gemeente Alphen aan den Rijn, afdeling WMO, Klacht.nl en andere klachtenplatforms op internet z.a. klachtenkompas, https:opiness.nlreviewvalys.

Bedrijven zoals u die pretendeert op de website, maatwerk en vervoer van en naar te regelen op een professionele manier. Iedereen die gebruik maakt van Valys komt er van terug. Het onfatsoen om op zo een manier met onze oude ouders om te gaan.

Ik geloof niet dat het een verrassing is als ik u mededeel dat deze rit NIET wordt betaald. Dit betekent dan ook dat de kilometers niet worden doorberekend. Mocht dit toch worden geïncasseerd, dan wordt dit direct door ons gestorneerd.

Maar zoals op uw website staat vermeld op de pagina https:www.valys.nlveelgestelde-vragen75-wat-als-de-taxi-niet-komt-opdagen behoeft dit geen verdere uitleg.

- professionele werkhouding
- respect voor ouderenminder validen
- professionele planningsafdeling; niet dubbelboeken
- niet liegen

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Valys

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Valys nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Alia