Klacht: VALSE VOORLICHTIG

op 21 augustus 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

3 maanden terug bestelde ik een bril bij specsavers uit een duurdere prijs klasse na jaren mijn bril glazen dunner te hebben laten maken wilde ik dit deze keer niet te laten doen ik koop elke twee jaar een nieuwe bril het dunner laten maken en harde van de glazen is een duur grapje
met de reclame die ze maken moet dit normaal zijn dit wel of niet te doen
mijn verbazing was ook groot toen dat normale glazen niet mogelijk zijn
na door vragen was het montuur dat mij goed staat dit niet mogelijk
dus de reclame van voor … euro heeft u een bril klopt dus niet en is misleiding
om dat de andere brillen mij niet leuk staan geen andere optie
dit probleem bij specsaver nl neer gelegd via een mail
na de mail 2 x verzonden te hebben kreeg ik een antwoord met dit zijn de voorwaarde en daar moest ik het meedoen
op de mail heb ik een mail terug gestuurd dat zij zich er makelijk vanaf maken , en dan blijft het stil geen antwoord retour
na 15 a 20 jaar klant te zijn geweest twijfel ik toch over de klant vriendelijke op lossing ( niet dus) en de wil van specsavers nl om de vaste klanten wij komen er met de hele familie mijn vrouw ,kind en 2 moeders op een nette manier af te handelen
na 8 dagen komt er een poot los van de bril
Ik ben zelf een klacht afhandelaar in het berdijf waar ik voor werk dit is een slechte ktv zoals wij dat noemen (klant te vredenheid)
specsavers zou beter meer tijden geld in de ktv kunnen stoppen
dan elke paar weken een nieuwe reclame een bestaande klanten kring is net zo belangrijk als nieuwe klanten winnen
er is maar 1 goede reclame en deze kost niks en dat is mond op mond reclame

duidelijke voorlichting
geen brillen verkopen die dus niet kloppen volgens de reclame
een beter klacht afhandeling
een passende oplossing

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Specsavers

Heeft op 25 augustus 2016 om 07:37 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw email.

Spijtig dat de voorwaarden niet geheel duidelijk zijn, onze excuses voor het ongemak. Bij randloze monturen adviseren wij dunner geslepen glazen. Dit is een advies omdat de bril anders erg zwaar wordt en de glazen sneller kunnen breken. Er staat ook in onze voor waarden dat wij dit adviseren.

Voorwaarden

Dit aanbod geldt voor één persoon. Bij randloze monturen adviseren wij extra dunne glazen. Voor extra dunne glazen en coatings gelden vaste toeslagen. Zonnebril-actie geldt voor zonnebril op sterkte. De aanbieding ‘tweede bril gratis’ geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen. De tweede zonnebril gratis is uitsluitend geldig op zonnebrillen en niet geldig op reguliere monturen welke als zonnebril worden beglaasd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 29 augustus 2016 om 22:19 geantwoord

het zelfde standaard antwoord
het feit blijft dat de keuze aan de klant is om de glazen wel of niet dunner te maken zo is de prijs gemaakt ,door foute voorlichting en een aanbod wat je niet waar kan maken is en blijft dit foute voorlichting
bv een bril kost volgens de reclame .... euro
maar is voor deze prijs niet te koop omdat dit niet eens mogelijk is voor het type montuur wat er verkocht is
dus de voorwaarde nog een keer oplezen is de klacht niet goed oplossen
maar er makkelijk onderuit proberen te komen
schijnbaar doet er niet toe of je al 20 jaar vaste klant ben met de hele familie
toch maar naar de echte opticien of de concurrent
en een paar jaar slechte mond op mond reclame aan je broek
om dat je niet je zaken op orde heb , vreemde manier van omgaan met klachten ???

Alle klachten die gemeld zijn door martin van dommele