Klacht: Valse advertenties telecom providers

op 01 december 2018 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Op 26-11-2018 heb ik een advertentie gezien van een los toestel iphone xs naar ik dacht van Tele2 . Ik ben doorgelinkt naar een andere website van Tele2 Mega-deals. Daar werd verzocht een account te maken waarna ik de order kon plaatsn. Mij werd verzocht het bedrag van 605 Euro handmatig over te maken op
NL08 INGB 0751 1170 48 en dan op de knop bevestigen te drukken. Pas na betaling en ontvangst daarvan zou de telefoon worden opgestuurd. Nadat ik geen bevestiging ontving van de betaling begon ik argwaan te krijgen. Ik heb toen contact opgenomen met Tele2 om te vragen of de betaling binnen was gekomen. Tele2 gaf aan dat men geen losse toestellen los verkoopt en al helemaal niet voor dit lage bedrag. Onderzoek van Tele2 gaf aan dat de site nep is en dat ze bang waren dat ik was opgelicht. Ondertussen gaat de oplichting gewoon verder . Op marktplaats wisselt men van provider . Ook met KPN wordt geadverteerd terwijl naar ik denk het om de zelfde organisatie of persoon gaat. Heb Tele2 gevraagd wat ze aan deze praktijken gaan doen daar de naam van hun wordt misbruikt en mensen worden opgelicht. Ik doe een aantal bijlagen bij de aangiften. Hoop dat u marktplaats kunt sommeren deze adverteerder te weigeren en op te sporen. Ik wil ook graag weten of marktplaats hier ook wat aan gaat doen. Want er staan nog steeds valse advertenties op marktplaats

Wanneer er op marktplaats geen advertenties meer van telecom providers worden geplaatst. En er aangifte door hen wordt gedaan bij de politie van oplichting door de adverteerder. Marktplaats heeft de maatschapplelijke zorgplicht naar de consument en zou dit soort adverteerders niet mogen toelaten en daar beter controle op toe moeten passen. Tevens marktplaats een boete opleggen wanneer dit soort advertenties toch geplaatst wordt op hun site.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Marktplaats

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Marktplaats nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Models