Klacht: vakantie verpest

op 07 juli 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Wij zaten met z’n drieën in resort Cabanas in Portugal. De eerste aankomstavond zat Karine ons keurig op te wachten en vertelde ons over excursies en mogelijkheden die aanwezig waren. Een prachtige excursie geboekt. Het hoogste punt van Portugal met Nederlandstalige reisgids en vervoer. Op de avond voordat we de excursie zouden doen, werd er een brief onder de deur geschoven dat de excursie niet door zou gaan. Maar dat we wel mee konden met een Duitse groep.. De betaling van €67,- per persoon was reeds gedaan. Wij hebben aangegeven dat we de excursie met een Nederlandstalige gids wilden doen, zoals beloofd (er was niet gesproken van een minimale deelname). Niets meer van gehoord. Uiteraard zijn we niet mee gegaan met de Duitse gids. De chauffeur van het busje was niet op de hoogte gesteld en stond een half uur op ons te wachten.
– Er werd gerenoveerd in onze resort. Helaas natuurlijk ook net in de kamer naast ons. (zie video) Wij hebben dit de eerste dag al aan Karine  doorgegeven. De werkmannen begonnen om 8 uur ’s ochtend al te werken. Wij hebben hierdoor nauwelijks vakantie kunnen houden. Wij hebben er op aan gedrongen bij Karine om een andere kamer te krijgen. Maar helaas zij was niet bereikbaar of drukte ons gewoon weg. Zij heeft via de receptie aangegeven, dat ze woensdag in het hotel aanwezig zou zijn en dan een gesprek met ons aan zou gaan. Helaas zouden wij donderdags alweer weg gaan. Dus dat is een beetje laat. De woensdag heeft zij geen gesprek met ons gevoerd. Karine liet het over aan een Belgische collega. Zij stond ons keurig te woord, maar heeft natuurlijk niets meer op kunnen lossen.
– Verder was er schimmel in de airco, waardoor wij die niet eens konden gebruiken. De schimmelvlokken kwamen eruit, toen wij hem de eerste keer aanzette. Wij hebben dit en ook de renovatie op foto’s gezet. Mocht u bewijs willen hebben cq willen zien hoe erg het was, dan kunnen wij de foto’s naar u mailen.

Ondertussen hebben wij op 22 mei het Nederlands Tui kantoor gebeld om een oplossing te zoeken. Milou de Tui telefoniste heeft keurig Karine gebeld om het op te lossen. Maar helaas zij heeft niets maar dan ook niets gedaan om een oplossing te vinden. Ook wij hebben geprobeerd Karine te bellen, maar kregen haar voicemail. Onze ouders hebben zelfs een paar keer vanuit Nederland naar Karine gebeld, maar helaas ook haar voicemail en 1 keer werden ze weggedrukt.
– Karine vertelde dat de renovatie al lang bekend was bij TUI, echter bij het gesprek met TUI Nederland bleek dit daar niet bekend. Achteraf hebben wij op de site van andere reisaanbieders gezien dat de renovatie bij hun wel bekend was en dat het op hun site vermeld werd.
Als wij dit van tevoren hadden geweten hadden we een andere locatie gezocht.
Onze vakantie is door al dat geregel en gestress niet geworden, zoals wij gehoopt en verwacht hadden. Al met al geen vakantiegevoel gehad.
Wij hebben 4 keer een klacht ingediend en wachten al 7 weken op een oplossing. Tui had beloofd om binnen 6 weken de klacht af te handelen, maar helaas. Op mail krijgen wij geen reactie.

Wij zijn pas tevreden als de reis en belkosten volledig vergoed worden. Of een andere gelijkwaardige reis wordt aangeboden.
Foto's van o.a. de schimmel in de airco kunnen wij ter beschikking stellen indien nodig.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Diana van Oosterum