Klacht: Vakantie regeling niet meer van deze tijd

op 17 augustus 2017 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Er ontstaan de laatste weken flinke vertragingen (voornamelijk tijdens de spits) op metro lijn E als gevolg van de vakantie dienstregeling. Door deze regeling rijden metros om de 15 tot 20 minuten ipv de gebruikelijke 5 minuten. Daarnaast zijn er op meerdere punten werkzaamheden waardoor de drukte verder Toeneemt. Deze regeling begon 1 week voor de schoolvakanties en duurt tot 21 augustus. Ik vind het onverklaarbaar dat anno 2017 een vervoermaatschappij op deze manier werkt. Op drukke lijnen (en dat is de E lijn) zou het logisch zijn een minimale bezetting te houden, ook tijdens de vakanties. Ik kan me voorstellen dat het niet haalbaar is om met een 5 minuten interval te werken, maar om de 15 tot 20 minuten rijden is echt te weinig. Zeker tijdens de spits!

Tijdens vakantie moet er maximaal 10 minuten interval tussen metros op de E lijn zitten tijdens spits.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Whatever123