Klacht: vakantie Egypte

op 12 januari 2014 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Bij deze wil ik een klacht melden over D-reizen. Wij hebben in november jl. een reis geboekt naar Egypte. Omdat wij als gezin gaan (4 personen), boeken wij altijd zo snel mogelijk ivm de vroegboekkortingen. Dit scheelt als je met een gezin gaat, aanzienlijk. Althans dat dachten wij.

Wij hebben onze reis geboekt (Hurghada, Le Jardin Resort), bevestiging gekregen en wat schetst onze verbazing, op 2 verschillende sites was onze reis, zelfde hotel, zelfde vertrekdatum, flink goedkoper. Wij hebben dit netjes aangegeven bij D-reizen, maar deze verschuilen zich achter Skytours en geboekt is geboekt. Geen medewerking of een tegemoetkoming.

In december kregen wij een mail van D-reizen dat onze vertrekdatum, zonder vermelding van reden, gewijzigd is. Zonder te vragen of dit wel schikt, wordt het voor je veranderd. Je kiest een vertrekdatum dat jou, als gezin, het beste uitkomt. Wordt nu zonder overleg een dag verzet. Kun je niet, vervalt je reis. (in ons geval, gescheiden ouders, moeten de kinderen ook 3 weken naar hun vader, dus wij hangen aan dit vertrekdatum)

Gisteren waren wij foto’s van het geboekte hotel aan het bekijken op internet en bij verschillende organisaties het commentaar aan het lezen. Kijken we bij Sudtours en onze mond valt letterlijk open van verbazing, wederom zelfde reis, vertrekdatum, all inclusive etc. etc. voor 2778,00 in plaats van het door ons geboekte 3300,00 bij D-reizen/Skytours.
Waarom zo’n prijsverschil? Dit is niet meer een kwestie van een paar tientjes, maar paar honderd euro.

We hebben juist in november geboekt vanwege de “vroegboek- en kinderkorting”. Bij Sudtours kan ik nu boeken voor 2778,00. Wat heeft een vroegboekkorting dan voor nut?

Dan durft D-reizen ook nog op een site te zetten (letterlijk overgenomen)

“De beste deal
Wij vergelijken de tarieven van uw vakantie bij alle bekende Nederlandse reisorganisaties. De prijs die wij u tonen, is de meest voordelige keuze! Prijzen en beschikbaarheid kunnen snel wijzigen, dus wacht niet te lang met boeken.
De prijzen in de tabel zijn exclusief de bijdrage voor het Calamiteitenfonds (2,50 per boeking) en de boekingskosten.”

“Hierdoor zijn wij op de hoogte van alle bodemprijzen “

Belachelijk, ik heb al vele malen correspondentie gehad met een medewerkster van D-reizen, maar zij blijft bij “geboekt is geboekt”. Zo’n prijsverschil is niet normaal.

Mijn man en ik willen graag dat dit bedrag aangepast wordt, zeker nadat zij doen voorkomen alsof ze de “meest voordelige keuzes” hebben en “tarieven vergeleken hebben” bij bekende Nederlandse reisorganisaties, wat dus niet zo is! (zie bovenstaand stukje) als bewijs kopieer ik het stukje van sudtours (onderstaand)

Vertrek
zo 20 jul 2014
Terugkomst
zo 03 aug 2014
Reisduur
15 dagen
Amsterdam – Hurghada
(Transavia)vertrektijdnog onbekend
Hurghada – Amsterdam
(Transavia)vertrektijdnog onbekend
Hier wordt de goedkoopste beschikbare vluchtcombinatie getoond. In stap 2 van het boekingsproces heeft u de keuze uit alle beschikbare vluchten.
4-personen
2-persoonskamer algemeen
2 volwassenen
(2 x € 754)
€ 1508,00
1 volwassenen
(1 x € 724)
€ 724,00
1 Kind van 13 jaar
€ 499,00
Verblijf: All inclusive
inclusief
Korting (€ -285)
inclusief
Kinderkorting (€ -340)
inclusief
Reserveringskosten
€ 25,00
Calamiteitenfonds
€ 2,50
Totaal
€ 2758,50
(Prijs per persoon)
€ 689,63

Graag zie ik uw oplossing zo spoedig mogelijk tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Nathalie Onstenk Schmidthausen

Gewenste Oplossing:

verschil in bedrag aanpassen, zie brief. En niet komen met \"geboekt is geboekt\" immers wij hadden geboekt voor de 19e juli en niet voor de 20e juli \"geboekt is geboekt\"

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van

3 jaren geleden - Wij hebben inmiddels een prettig gesprek gehad met mevrouw Onstenk. Haar persoonlijke reisassistent had haar al een toelichting gegeven waardoor mevrouw duidelijkheid heeft gekregen. Wij vinden het fijn dat wij deze klacht goed met mevrouw hebben kunnen afhandelen. Angelien Webcare D-reizen

D-Reizen

Heeft op 07 april 2014 om 15:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

telefonisch, klantenservice D-reizen op 20-02-2014

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door nathalie69