Klacht: vakantie €1600 duurder

op 10 oktober 2016 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wegens ontbreken van pakket is onze vakantie nu in lossen onderdelen geboekt. Hierdoor heeft D-reizen geen financiële verantwoordelijkheid meer en nu de vliegtuigmaatschappij de vlucht geannuleerd heeft, vraagt D-reizen op vrijdagavond om €1700 om de vliegreis door te kunnen laten gaan. En wel beslissen voor 15.00 de volgende dag. Het probleem wordt bij de klant neergelegd in plaats van bij de vliegtuigmaatschappij die de vlucht annuleert. Annuleren van de gehele reis is ook niet meer mogelijk omdat dan 75% van de reissom weg is.

Dat D-reizen financiële verantwoordelijkheid neemt voor de situatie en de €1700 voor zijn rekening neemt. Dit bedrag weer verhaalt op de vliegtuigmaatschappij die het probleem veroorzaakt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 11 oktober 2016 om 11:58 geantwoord

Beste Will,

Bedankt voor uw uitgebreide bericht. Een vervelende situatie als een vliegtuigmaatschappij failliet dreigt te gaan en er daardoor vluchten geannuleerd worden. Overmacht neemt dan helaas de overhand, ook wij betreuren dit.

Deze week zijn er in de winkel, in overleg, nieuwe tickets geboekt in dezelfde classe bij een andere luchtvaartmaatschappij. Dit is op basis van beschikbaarheid, snel beslissen is dan vereiste. Gelukkig kunnen jullie op vakantie.

Zoals u weet is de D-Reizen winkel in contact met de luchtvaartmaatschappij voor een refund op de tickets. Zodra hier meer informatie over is, nemen zij persoonlijk contact met u op over het verdere verloop en de afronding.

Excuses voor het ongemak en ik wens u en uw familie een prettige vliegreis en een fijne vakantie toe.

Vriendelijke groet,

D-Reizen Webcare team

Heeft op 11 oktober 2016 om 21:23 geantwoord

Dat de vliegtuigmaatschappij dreigt failliet te gaan, is in mijn ogen niet ons probleem. Jullie hebben het ons probleem gemaakt, omdat we niet op vakantie kunnen als we geen nieuwe tickets nemen a €1600,-. Wij hebben bij jullie geboekt in de veronderstelling dat jullie dan de verantwoordelijkheid nemen. Helaas nemen jullie geen verantwoordelijkheid, behalve dat jullie bij Onur air om een refund vragen. Een refund die er toch niet komt, want van een kale kip kun je niet plukken. Nee helaas geen oplossing. Jammer D-Reizen een gemiste kans. Laat de klant maar rollen. En fijne vakantie, nou de voorpret is er zeker af. Jammer en ik vrees tot nooit weer ziens...

En langs de weg excuses voor het ongemak ? Laat dit alsjeblieft een grap zijn. Als 1600 euro in jullie ogen een ongemak is wees dan een bedrijf en betaal dit gewoon voor ons.

Alle klachten die gemeld zijn door IronicWillow