Klacht: Geen schadevergoeding na diefstal fiets

Paul-204 op 31 december 2020 over Unigarant in de categorie Verzekering

Eerder dit jaar werd mijn fiets gestolen. Netjes aangifte gedaan en vervolgens de verzekeraar, in dit geval Unigarant, op de hoogte gesteld. Alle benodigde gegevens aangeleverd en tot slot moest ik mijn sleutels opsturen. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen. Sleutels naar het opgegeven adres verstuurd, en vervolgens begon het wachten. Meermaals contact opgenomen om te vragen naar een update, maar de sleutels zouden nooit aangekomen zijn in de postkamer.

Ik heb hier bezwaar tegen ingediend, omdat ik alles netjes heb gedaan wat gevraagd werd. Dit bezwaar werd vervolgens afgewezen, omdat ze perse de sleutels nodig zouden hebben. En met een opmerking: dan had u de sleutels maar aangetekend moeten verzenden moest ik me maar stil houden. Bovendien is de kans dat poststukken kwijtraken zéér gering, zeker omdat ik ook nog mijn retouradres op de achterkant heb geschreven. Zelfs een vakantiekaart uit Cuba kwam 6 maanden na verzenden nog aan, en dan zou een binnenlandse zending niet aankomen….

Na wat onderzoek te hebben gedaan, ben ik soortgelijke situaties meermaals online tegengekomen en begint het erop te lijken dat zodra sleutels niet aangetekend verzonden zijn, ze regelmatig ‘spoorloos verdwijnen’. Natuurlijk is dit een aanname van mijn kant, maar het is wel erg frappant en een trend is zeker te ontdekken. Dit wordt dan ook ondersteund door enkele uitspraken van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid).

Ik wil schadeloos worden gesteld en wil alsnog de schadevergoeding ontvangen die past bij de diefstal van een fiets.
De tijd en moeite en eventueel aanvullende kosten laat ik in dat geval achterwege.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unigarant over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Unigarant in behandeling genomen

Bericht van Unigarant

1 jaar geleden - Beste meneer Wind, Hierbij bevestigen wij dat uw klacht in goede orde is ontvangen en geregistreerd staat. Uw klacht wordt door onze afdeling Kwaliteit en Klantenservice zorgvuldig beoordeeld en behandeld. Op uiterlijk 15 januari 2021 krijgt u van ons een reactie. Bij complexe zaken is dat helaas niet altijd mogelijk. Is dit het geval, dan stellen wij u daarvan tijdig op de hoogte. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Unigarant Verzekeringen Klachtenmanagement

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unigarant een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unigarant

Heeft op 13 januari 2021 om 14:23 geantwoord