Klacht: Uit laten stappen op de vluchtstrook door ‘overmacht’

op 26 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva. Net nam ik de 401 vanaf Utrecht Centraal naar Hank rijksweg A27 van 22.19. Prima rit, tot we bij mijn halte (Hank Rijksweg A27) aankwamen. Hier waren ze op de afslag bezig aan de weg, waardoor deze was afgesloten. Waarop de buschauffeur de brug over reed, en mij op de vluchtstrook van de oprit van de snelweg uit de bus dwong te stappen onder het mom van overmacht. Hij kon echt niet even over Raamsdonksveer om een passagier veilig thuis te brengen, en ik kan toch echt niemand meer bellen rond deze tijden (23.09). Hierdoor creeërde hij een belachelijk gevaarlijke sitautie, waarbij ik over de vluchtsteook naar de veilige stoep over een oprit van de snelweg moest rennen. Ik vond dit ronduit schandalig, en candaar deze klacht. Wie weet wat er had kunnen gebeuren, deze chauffeur hoort voor mijn veiligheid te zorgen. Ik ben dan ook woedend zoals u begrijpt.

Groet,

Taylor

Wanneer de desbetreffende chauffeur wordt aangesproken op zijn belachelijke gedrag en het in gevaar brengen van een passagier, en ik een officieel excuses ontvang hiervoor.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 27 september 2016 om 08:46 geantwoord

Hallo Taylor,

Dit klinkt als een onaangename reiservaring. Ik stuur dit voorval door naar de teammanager in de regio, zodat hij dit nader kan onderzoeken en met de betreffende chauffeur kan bespreken, zodat ook zijn kant van het verhaal gehoord wordt. We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva