Klacht: tweede bril gratis niet gratis

op 26 juni 2016 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

in februari met heel het gezin ik mijn vader en moeder naar de pearle gegaan waar we al enkele keren zijn geweest.
we kregen de tweede bril gratis, dus mijn vader en ik een montuur uitgezocht, hij een eenvoudige leesbril en ik – glazen dus geen multifocaal.
we hadden allebei een budget montuur uitgekozen.

we hadden de brillen opgehaald. en het zag er wat raar uit als je tv keek of met de auto in het donker reed alsof er allemaal stof op/tussen het glas zat na wat gepoets werd het niet beter. je kon gewoon niks met die brillen. ik keek naar de ‘gratis’ en de gekochte bril en zag dat er geen ontspiegeling opzat (ontspiegeling kleurt groen) en dat was het probleem.

wij terug naar de pearle, waarom zit er geen ontspiegeling op?
als antwoord kregen wij, oh sommige mensen willen geen ontspiegeling op de glazen, maar ik kan er wel ontspiegeling op laten zetten voor 40 euro PER bril.
dat hebben wij laten doen want we wilden toch wel met de bril kunnen kijken.

maar ik voel me toch gewoon opgelicht door pearle, als ik had geweten dat er dan geen ontspiegeling op zat had ik het nooit gedaan.
terwijl ze wel adverteren alle glazen zelfs de goedkoopste die ze hebben zijn standaard ontspiegeld maar nu niet?

dus mijn gratis bril kost toch nog 40 euro.
en daar ben ik het niet mee eens.
ik ga niet meer naar de pearle ik zoek wel een andere optiek.

als de bril echt gratis is dus 80 euro retour.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 01 juli 2016 om 15:24 geantwoord

Geachte mevrouw van Zutphen,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij inmiddels telefonisch gesproken over de kwestie.

Uiteraard nemen wij de mening van onze consument zeer serieus en wij willen u dan ook bedanken voor het feit dat u uw mening kenbaar maakt. Uw bericht m.b.t. de communicatie omtrent de ontspiegelingsopties op glazen zal worden opgenomen met onze marketingafdeling, welke verantwoordelijk is voor onze reclameuitingen. Op deze manier zullen de mogelijkheden bekeken worden om ons reclamemateriaal voor een ieder toegankelijk te maken.

Wij vertrouwen erop u hiermee correct te hebben geïnformeerd.

Pearle Opticiens

Alle klachten die gemeld zijn door c. van Zutphen