Klacht: Twee jaar onterecht betaald voor thermostaat ANNA

op 07 mei 2020 over Budget Alles In 1 in de categorie Alles-in-1

Wij zijn sinds 2012 klant bij NLE en hebben vanaf maart 2015 ook een ANNA thermostaat. Hiervoor hebben wij maandelijks kosten betaald met de afspraak, dat na 3 jaar ANNA ons eigendom zou zijn. Het addertje zat ‘m erin, dat de betaling voor ANNA kennelijk uit de Jaarnota was gehaald. Zo hadden wij niet in zicht, dat hiervoor nog steeds betaald werd.
Nu blijkt echter, dat we nog steeds maandelijks betalen voor ANNA! We betalen dus al 5 jaar en hiermee dus 24 maanden teveel! Furkan van de klantenservice meldde, dat hij niets voor ons kon betekenen. We hadden wel gelijk, maar hadden kennelijk het contract moeten opzeggen. Dit vinden wij de omgekeerde wereld: we hadden een afspraak voor 3 jaar en daarna zou betaling moeten stoppen. ANNA is ons eigendom en NLE heeft dus onrechtmatig 25 maanden a €4 geïncasseerd bij ons.
Er wordt gewerkt met contracten en beide partijen dienen zich hieraan te houden. Dus ook als met terugwerkende kracht blijkt, dat er onterecht is afgeschreven voor een product, dat niet meer eigendom was van NLE.
Gewenste Oplossing

Wij willen met terugwerkende kracht dit teveel betaalde bedrag van NLE retour ontvangen. We zijn al jarenlang klant en wensen niet zo behandeld te worden!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Alles In 1 over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Alles In 1 in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Alles In 1 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Alles In 1

Heeft op 11 mei 2020 om 16:04 geantwoord

Beste mevrouw Postma-Ferwerda,

U koppelt het contract voor ANNA services aan uw energie contract. Vanuit dat oogpunt snappen wij volledig hoe u tegen de situatie aankijkt. Het zijn echter twee verschillende en losstaande contracten. Per e-mail heb ik u het ANNA contract nogmaals verstuurd ter inzage. Hierin staat ook duidelijk vermeld dat het een contract voor onbepaalde tijd is. Na 3 jaar is de thermostaat inderdaad uw eigendom, u betaalt echter maandelijks voor het gebruik van de dienstenservices van de ANNA. Ook wanneer u problemen ondervind of ondersteuning nodig heeft. In het contract staat ook duidelijk aangegeven dat de ANNA los staat van uw energie contract. U mag deze dus ook direct na 1 maand opzeggen. De ANNA is dan niet uw eigendom, maar er is geen looptijd aan verbonden. Wij hebben van u helaas nooit een opzegging ontvangen.

''Opzegbaarheid
Anna is niet gekoppeld aan uw energiecontract. Zo lang u betaalt voor de Anna-services, kunt u gebruikmaken van de functionaliteit van Anna. Het Anna-contract is maandelijks opzegbaar. U zit dus nergens langdurig aan vast.''

Ik merk dus op dat er sprake is van een misverstand. Wij hebben netjes gehandeld zoals vermeld in de overeenkomst die u zojuist nogmaals van ons heeft ontvangen. Het feit dat de ANNA thermostaat na 3 jaar uw eigendom is geworden betekent niet dat verdere ondersteuning en het service contract hiermee direct wordt beëindigd. Dit dient door u te worden opgezegd, zoals op dit moment is verwerkt.

Team webcare Budget Alles in 1.

Heeft op 11 mei 2020 om 17:33 geantwoord

Dit is geen oplossing, maar gewoon afwimpelen, gebaseerd op verkeerde feiten. Ze hebben een contract verzonnen en hebben kennelijk geen idee hoe het destijds zat. Op deze manier zijn ze gewoon dieven!

Alle klachten die gemeld zijn door MPF60