Klacht: tv defect na 1 week

op 12 juni 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb in de mediamarkt Zaandam op 28 mei 2016 een nieuwe TV gekocht van het merk Sony type KD55XD8505 4K voor € 1700,-. Na een week begon het beeld te trillen en wel zo erg dat je er bijna niet meer normaal naar kon kijken. Ik ben toen eerst zelf bezig geweest om de kabels te wisselen en om te zetten, diverse instellingen geprobeerd maar dat mocht allemaal niet baten en het trillen werd steeds erger. Ik heb toen op 8 juni 2016 de mediamarkt gebeld en gesproken met mevrouw Engel en die beloofde mij de volgende dag terug te bellen of ik de TV kon komen omruilen voor een nieuwe, de volgende dag ben ik inderdaad gebeld maar er was nog geen oplossing gevonden, nadat ik zelf aan het einde van de dag maar terug gebeld heb kreeg ik na een paar antwoorden die mij niet bevielen de manager, dhr. Floris Freriks aan de telefoon die mij vertelde dat ik geen nieuwe tv kreeg maar dat ik Sony moest bellen en dat zij de TV dan wel gingen maken. Ik heb geprobeerd deze meneer Floris Freriks duidelijk te maken dat ik dat geen service vindt en dat ik een nieuwe TV wilde hebben. Deze meneer Floris Freriks was hier niet van te overtuigen en ik heb mij laten wegsturen als een klein kind met de toezegging dat de mediamarkt met Sony contact ging opnemen op 10 juni 2016 en dat sony mij ging contacten. Op vrijdag aan het einde van de dag was ik nog niet gebeld door Sony en besloot ik zelf maar te bellen. Daar kreeg ik een medewerker Tony aan de telefoon die mij vertelde dat de mediamarkt een wettelijke plicht heeft om een defecte TV binnen 2 weken om te ruilen en dat de defecte TV door de mediamarkt retour gestuurd kan worden naar Sony en desnoods zonder doos want die had ik niet meer.
Ook dit was namelijk ook een van de reden dat de TV niet omgeruild kon worden. Want let op, de TV moet ongebruikt, compleet en in ongeopende verpakking retour mediamarkt. DUS JE MOET 14 DAGEN TEGEN EEN DICHTE DOOS AANKIJKEN EN ALS DAT NIET BEVALT MAG JE HEM TERUG BRENGEN, RARE MENSEN DAAR BIJ DE MEDIAMARKT. En bij Sony zelf maken ze er geen enkel probleem van dat de doos er niet meer bij zit.
Ik heb al heel wat produkten gekocht bij de mediamarkt en altijd zonder problemen maar deze ZEER SLECHTE SERVICE, ZEG MAAR \”GEEN SERVICE\” heeft mij doen besluiten om nooit meer in deze winkel te komen, en ik zal dit ook naar familie, vrienden en bekenden laten weten dat de mediamarkt in Zaandam uit naam van Floormanager FLORIS FRERIKS totaal GEEN SERVICE verleent aan zijn klanten.

Het liefst zou ik mijn geld terug willen hebben om ergens anders een TV te kopen met een stukje service erbij. Maar omruilen voor een goed werkende tv is uiteraard ook een optie.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan de Roo