Klacht: tv defect en wordt niet gerepareerd

op 21 juni 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

5 jaar geleden heb ik een TV van Sony aangeschaft bij de mediamarkt. Bij de TV is er een defect opgetreden. Dit defect is niet te wijten aan onze schuld, dit gebeurde plotseling. De economische levensduur van de TV is 6 jaar. Dit betekent dat ik nog 1 jaar recht heb op een werkende TV. Deze situatie heb ik direct aan mediamarkt voorgelegd en het bleek dat het onderdeel dat vervangen moest worden niet geleverd kon worden. De TV kon dus niet gerepareerd worden. De enige optie wat overbleef was de restwaarde van 162 euro terugkrijgen van een TV met een nieuwwaarde van 1300 euro en de koopovereenkomst ontbinden. Dit vind ik natuurlijk niet kunnen omdat een TV met een waarde van 1300 euro sowieso meer dan 5 jaar hoort mee te gaan. En omdat de economische levensduur nog niet is verstreken is het aan mediamarkt om met een deugdelijke oplossing te komen. Echter zijn er al 2 maanden verstreken en mediamarkt wilt niet meewerken.

Ik ben tevreden als mijn TV wordt gerepareerd. Een andere optie is niet alleen de restwaarde, maar een deugdelijk bedrag terugkrijgen zodat ik een nieuwe TV kan kopen (dit kan eventueel ook opgelost worden met een korting op een nieuwe TV).

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kiymet Guneyli