Klacht: TV beeld bevriest op alle zenders

op 05 februari 2018 over Fiber Nederland in de categorie Alles-in-1

Ik heb deze klacht op 20 januari 2018 aan Fiber gemeld.
Men zou mij binnen 5 werkdagen terugbellen, maar dat is nooit gebeurd. Ik heb tenslotte zelf weer met de servicedienst gebeld.

Mijn eerste melding:
Het beeld op mijn TV stopt (of bevriest, zo u wilt) elke 10 tot 15 minuten. Dit gebeurt op alle zenders die ik gebruik, ongeacht de tijd van de dag. Als ik niets doe blijft dit bevroren beeld tot aan het einde der tijden ongewijzigd zo staan, maar zonder geluid.
Alleen als ik even van zender wissel, en direct weer naar de gewenste zender terug ga, gaat het programma weer verder.
Wat is hier aan de hand, en hoe en wanneer gaat u dit oplossen?

Bericht van Fiber na mijn eerste telefonisch contact op 22 januari j.l.:
Naar aanleiding van ons telefoongesprek van hedenmiddag, bevestig ik hierbij dat ik uw Setupbox terug heb gezet naar fabrieksinstellingen om uw proibleem met het stilstaand beeld op te lossen. Hopenlijk is dit een blijvende oplossing voor dit problkeem.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Het bericht van Fiber na mijn tweede telefonisch contact op:
Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek, hebben wij u probleem in behandeling genomen.
Natuurlijk gaan wij ervan uit en doen wij ons best u storing binnen 3 tot 5 werkdagen op te lossen maar, het kan in enkele gevallen zo zijn dat het langer kan duren.
Wij vragen u daarom nog even geduld te hebben tot wij de juiste oplossing voor u hebben.
Deze ticket gaan wij sluiten maar, mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u ons altijd een mailtje terugsturen.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Zodra ik weer normaal TV kan kijken zonder dat het beeld elke (ca) 10 minuten bevriest.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fiber Nederland

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fiber Nederland in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fiber Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fiber Nederland

Heeft op 05 februari 2018 om 12:40 geantwoord

Geachte heer Richters,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat er een reden is ontstaan om te klagen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Onze collega's hebben gevraagd om een user aan te maken. Vriendelijk willen we vragen om dit te doen. Hiervoor verwijzen we u naar ticket nr. FT00562602.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Fiber Nederland

Heeft op 19 februari 2018 om 17:24 geantwoord

Er is mij tot op heden geen adequate oplossing geboden!

Reactie van de melder van de klacht J. Richters

4 maanden geleden - Fiber is tot op heden niet in staat om een adequate oplossing te bieden. Ook zijn zij notoir slecht in directe communicatie met de klant; men zet iets op het 'MyFiber' forum en verwacht dan dat hierop gereageerd wordt. Zelf initiatief nemen om telefonisch contact op te nemen heb ik nog niet mogen beleven, hoewel dit in telefonische gesprekken (door mij naar hen gepleegd) wel is toegezegd. Zelfs in hun eigen bericht wordt dit aangegeven: "... Wij hebben uw klantnummer geregistreerd en zullen uw dossier in de gaten houden tot dat de storing is verholpen. Indien nodig is zullen wij contact met u opnemen. ..." Klaarblijkelijk vindt men het nog steeds niet nodig om contact met mij op te nemen, hoewel deze storing nu al 2 maanden geleden is aangemeld! Mijn reactie aan Fiber: ========================================================================================================================............. Dus slechts twee gebruikers: ikzelf en de door u gevraagde FTPUser naam. Wellicht is het een goed idee om uw vraag niet alleen in dit gremium te stellen, maar om deze op hetzelfde moment ook even via E-mail te verzenden, zoals alle fatsoenlijk opererende aanbieders van service dat doen. Of verwacht u werkelijk dat ik mijn Fiber account ieder uur ga nakijken of iemand wellicht een vraag of opmerking aan mij richt? En een telefonisch contact zou ook wel zo slim kunnen zijn; tenslotte is het dan mogelijk om direct vragen te stellen en op te lossen. Scheelt wel zoveel tijd en ergernis! U kunt mij, na afspraak via e-mail (MijnMail@ik.nl) of bellen op nummer: 06.......... Groet, J. Richters, Meer en meer ontevreden! ========================================================================================================================

Alle klachten die gemeld zijn door J. Richters