Klacht: Klantgerichtheid ontbreekt

Luna555 op 21 mei 2024 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Mijn zus en ik hebben allebei dezelfde reis geboekt naar Gran Canaria. Vertrek 21 mei. Terug 28 mei. De boekingen zijn apart gedaan. Zij kreeg bij check in op de heenreis stoelnummer 38c en ik 35e. Ik kon het ook niet online veranderen. Ik heb op drie momenten gevraagd aan tui personeel of we naast elkaar konden zitten op de vlucht van Amsterdam naar LPA. Bij de gate. Antwoord van Tui personeel was: probeer het aan boord want er zijn nog een paar stoelen vrij. Ik probeerde bij het instappen voor de tweede keer, bij de purser. Kreeg een apart antwoord: probeer het zelf te regelen met andere passagiers want ik weet niet welke stoelen vrij zijn. Tenslotte deed ik een derde poging bij de stewardess achterin het vliegtuig vlak voor het opstijgen want ik zag een paar lege stoelen. Haar antwoord: u mag nu niet ergens anders gaan zitten. Eventueel pas na het opstijgen maar dat moet ik eerst overleggen met mijn collegas. Niets meer van haar gehoord. Ik ben zelf stewardess geweest bij Martinair en British Airways. Ik kan me werkelijk niet herinneren dat ik reizigers ooit zulke antwoorden heb gegeven. Of niets heb gedaan. Als ik naast mijn zus had kunnen zitten, hadden we misschien gezellig wat consumpties genuttigd. Die zin was bij mij wel verdwenen. Verbazingwekkend vond ik het, dit gebrek aan klantgerichtheid (en commercieel inzicht). Ik had een professionele houding verwacht van Tui. Jammer zeg.

? Op de terugreis wel iemand die wil helpen van het tui personeel

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

Reactie van de melder van de klacht Luna555

3 weken geleden - Beleefd antwoord. Maar verder heb je er niets aan ­čśä voor mij geen tui meer.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Luna555