Klacht: Boek Tui, vlieg met andere maatschappij

op 17 april 2019 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heer, mevrouw.

Wij hebben half maart een boeking gedaan bij TUI met boekingsnummer: DBQDN0
We hebben gekozen voor TUI omdat wij zeer te spreken zijn over de service aan boord en de vliegtuigen zelf, daarnaast biedt TUI ook diverse mediadiensten aan boord aan wifiTui cloud.

Omdat wij zelf aardig wat vliegangst ervaren, hebben wij ervoor gekozen voor de beste service te gaan en dat is met Tui, vinden wij persoonlijk.
Wij konden goedkopere reizen vinden naar Turkije, maar dan zouden we vliegen met germanwingspegasos etc, dat wilde mijn vrouw en kinderen absoluut niet en wilden wel extra betalen voor de vakantiereis en dan met Tui vliegen, een fijne Nederlandse maatschappij.

Voor de kinderen was het perfect want er zou Tui cloud aan boord zijn wat ze goed zou kunnen afleiden.

Daarbij het zit comfort in de Tui vliegtuigen, wij zouden normaal gesproken kunnen kiezen tussen economie en comfort class, wij hebben op 15 mei 2019 nog contact hierover gehad met Tui medewerker, zodra de optie stoelverdeling kiezen openging we meteen konden kiezen, ze vertelde dat er voor de heenreis nog comfort vrij was.
De dag waarop wij de stoelindeling wilde kiezen konden wij niet kiezen voor comfort, deze waren al volgeboekt. Hoe kan dit?

We zijn gaan informeren, toen hoorde wij het nieuws waarvan wij direct dachten we cancelen de vakantie, er zijn aardig wat problemen thuis ontstaan hierdoor, we vliegen niet met TUI.
De heen en terugvlucht worden beide uitgevoerd door Sunwing.

Waarom zouden wij dan nog met Tui boeken, hadden we beter een goedkopere vakantie kunnen boeken.
Tuurlijk heb ik direct voor antwoorden gevraagd, de medewerker laat dan weten dat het precies hetzelfde vliegtuig is als de 737 van Tui.
Maar u snapt wel, dat ik direct naar het registratienummer van vliegtuig heb gevraagd en het blijkt een vliegtuig van 13 jaar oud te zijn, met geen extra opties of mediadiensten aan boord.
Daarbij de klant recensies zijn op internet niet al te best.

Klantvriendelijk vind ik dit totaal niet, en vind het eigenlijk niet kunnen als we verwachten met het mooie Tui vliegtuig te vliegen, zouden Tui toch willen vragen met een oplossing te komen.

In afwachting van u bericht, verblijven wij,

Wanneer er wordt gekeken naar oplossing of compensatie.
Anders hadden we net zo goed een goedkopere website kunnen bezoeken, en daar onze vakantie kunnen boeken.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door D G