Klacht: troep die achter gelaten word

op 09 juli 2017 over Spotta in de categorie Reclame

Geachte lezer: even voorstellen, ik ben Derk Groen en woon op de Lodewijk van Deysselhof in Delft. Ik ruim al meer dan een jaar hier het straatvuil op, dat is iets wat ik vrijwillig doe in samenwerking met de gemeente Delft. De buurt ziet er een stuk beter uit en iedereen hier in de flat gaat bewuster om met vuil zomaar op straat gooien. Echt een verbetering van milieu en woongenot. Echter is er 1 bron van constante vervuiling, 2 x per week vuil/afval wat ik moet opruimen. En dat is plastiek wat door 1 van jullie bezorgers (is gezien, man met donkerrood/bruine auto) hier gewoon op straat word gegooid, in z’n auto stapt en wegrijd. De plastiek banden waar mee de bundel bij elkaar gehouden word + de plastiek zak die er overheen zit ter bescherming tegen de regen. En het is niet alleen hier in deze straat, ik vind het overal in de wijk. Dus moeten we daar gezamenlijk tegen optreden en de persoon in kwestie aanspreken op zijn gedrag. Er is al iemand gevallen, een wat oudere vrouw die bleef haken in zo’n plastieken band waar de kranten mee gebundeld zijn. Ik wil dat dit ophoud… 5 meter verder is een afvalcontainer, dat hoeft dus niet op straat gegooid te worden. Bezorgersnummer: 20711652 Batch 146 Route-volg 2624 – 0005 wijk 262417

Wij hier in de wijk zijn pas te vrede als het afval mee genomen word of gelijk weggegooid in de aanwezige ondergrondse afvalcontainers..!!!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Spotta over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Spotta in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Spotta een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Spotta

Heeft op 10 juli 2017 om 16:01 geantwoord

Geachte heer Groen,

Dank voor uw melding. Wij zullen de bezorger hierop wijzen dat er absoluut geen rondslingerende bindbandjes e.d. mogen blijven liggen en deze opgeruimd dienen te worden. Wel bent u ervan overtuigd dat het om de Spotta folderpakketten gaat waar o.a. 't Kruidvat, de Mediamarkt en de Aldi folder in verpakt zitten? Er is namelijk nog een bedrijf genaamd Axender en zij verspreiden ook folders in plastic folie met o.a. Leen Bakker, Nettorama, Plus e.d. Wij gaan het zoals gezegd in ieder geval doorspreken met onze bezorger en gaan ervan uit dat het vanaf volgende week niet meer voor zal komen. Mocht dit wel het geval zijn, dat de bezorger van Spotta dit nog steeds veroorzaakt, dan vernemen wij dit graag.

Spotta Klantenservice

Heeft op 12 juli 2017 om 14:59 geantwoord

op de vraag of ik wel zeker weet dat het van jullie komt is makkelijk en snel een antwoord op te geven: Ik heb jullie adres gevonden omdat dat op de stapel kranten jullie naam + folder van bezorging en alles staat. 2: De krant is vandaag bezorgd en het ligt er weer vol mee... op 3 plekken heb ik 4 van die plastiek banden gevonden....IK BEN HET ZAT OM JULLIE TROEP OP TE RUIMEN!!!!!!!!!

Reactie van de melder van de klacht Derk.7

4 maanden geleden - BOVEN AAN STAAT STATUS OPGELOST... er is niks opgelost, het ligt er weer zoals elke week 2 keer per week! Los het op!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Derk.7