Klacht: Trends and Musthaves neemt goed niet retour, geeft geen factuur en retouradres.

op 04 februari 2017 over Trends and Musthaves in de categorie Internetshops - Kleding

Laarzen gekocht bij \”2ND hand BY T&M\”. Dit is het bedrijf \”Trends and Musthaves\”. Ik wil ze retourneren. Het bedrijf wil geen retouradres opgeven. Het zijn schoenen zo goed als nieuw tweedehands via marktplaats verkocht. Dit maakt echter niets uit voor mijn rechten. Deze aankoop valt voor de wet onder koop op afstand. Laarzen zijn geweigerd toen ik ze retourneerde. (adres via kvk achterhaald)

Zie de berichtenwisseling (deels ivm lengte)

—Beste Tineke,

De zolen zijn al duidelijk afgesleten, aan beide voorkanten van de laarsjes laat het suède los van de zool en één van de riempjes is nagenoeg doormidden en dus kapot.
(hierna zeg ik dat ik laarzen terug wil sturen)

18:13
zo 22 jan.

—Hallo
Nee hoor 😉 dat s even anders bij 2hand artikelen
Daarnaast staan er duidlelijke foto\\\’s bij en bij dit paar staat gewoon als
nieuw
Niks schaars gedragen oid

125 eur is een hele lage prijs
Ruilen kan op eigen kosten of je krijgt een tegoedbon

Graag even uw onaangename toon veranderen
Dankjewel

Tineke

— Ps dat is een giust van mij geen verpichting

*2ND hand by T&M*
*Voor al uw nieuwe of schaars gedragen schoenen , kleding en tassen van
hoogstaande merken uiteraard alleen orgineel. *
KvK nummer 64581802
09:25
———–
Beste Tineke,

-Ik ontvang van u graag het retouradres.
-Ik ontvang van u graag, binnen 14 dagen nadat ik u een foto van het verzendbewijs heb gestuurd, 138,90€ op voornoemd rekeningnummer.

Zie onderstaande:
(tekst van Consuwijzer uit de berichtenwisseling geknipt omdat dit teveel karakters bevat. In de tekst staan de rechten bij koop op afstand)

—Hallo
Consumentenbond is geen WET
de ned wet schrijft voor dat een bedrijf zelf mag kiezen
U kunt heel wijs gaan doen
Maar kopen op mp betekent
En u moet weten dat er een risico zit aan op afstand 2e hands aan kopen en
dat is dat u geen recht heeft op retour, de wet Koop op Afstandgeldt niet
voor dit soort aankopen als op Marktplaats. Dus u kunt wel boos
worden, maar dan
had u iets moeten kopen bij u in de buurt dat u had kunnen bekijken

— Hhahaha nu alweer 138,90

De groeten

12:53
—-
(hierna leg ik nogmaals mijn rechten uit en daarna heb ik nog meerdere malen om factuur en retouradres gevraagd. Verkoper geeft geen reactie)

Wanneer verkoper zich aan de regels zou houden, dus:
-Retouradres doorgeven
-Factuur verstrekken
-Aankoopbedrag incl verzend en retourkosten retour storten 14 dagen nadat ik de laarzen retour heb gestuurd.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Trends and Musthaves nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Trends and Musthaves in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Trends and Musthaves een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Trends and Musthaves

Heeft op 07 oktober 2017 om 12:19 geantwoord

Dit is niet ons bedrijf , dit hebben we u nu al meermaals gezegd
Ook u heeft geen schoenen bij ons gekocht , wij verkopen namelijk alleen NIEUWE schoenen en dus geen 2e hands ! Jammer . Maar gelieve eerst info in te winnen en dan dit soort ongein op internet gooien

Alle klachten die gemeld zijn door veedeevee