Klacht: Weigeren toegang tot winkel

Mitchel560 op 22 mei 2021 over Trekpleister in de categorie Drogisterijen

Bij de Trekpleister filiaal Hillegom ben ik niet meer welkom omdat ik geen mondkap draag omdat deze schadelijk zijn, en ook nog eens geen enkel effect heefd op het tegen gaan van de verspreiding van een virus die ook nog eens seizoensgebonden is en ook niet gevaarlijker dan Influenza (griep).
Sterker nog, Corona is gewoon een variant van de griep en zal er altijd zijn.
Zij mag wettelijk gezien mensen zonder mondkap niet Weigeren, omdat dit staat beschreven in artikel 103 in de grondwet.
Hierin is vastgesteld dat inbreuk op de lichamelijke integriteit niet is toegestaan, mensen verplichten het dragen van de mondkap maakt inbreuk op de lichamelijke integriteit en inbreuk op de privacy.
De caissière was erg bot en gaf aan dat ik niet meer welkom ben in de winkel en behandelde mij alsof ik een misdaad was begaan.
Ik ben nog altijd klant, en heb ook recht om mij veilig in de winkel te kunnen bewegen, dit geld natuurlijk ook voor mensen die wel een kapje willen dragen om zich (veilig) te voelen.
Ik ga nu met angst naar de winkels.
Deze winkeliers hebben geen idee hoeveel leed hiermee wordt aangericht bij de mensen onder het mom van schijnveiligheid.
In Nederland was de klant altijd koning en werdt er geen onderscheid gemaakt tussen bevolkingsgroepen.
Van vriendelijkheid is helaas geen sprake meer.
Alvast bedankt voor de medewerking.

Mitchel Geerlings.

Voor info over mondkapjes verwijs ik u naar stichting ademvrij.nu

Iedereen heefd recht om zich veilig te bewegen in winkels en andere openbare ruimtes.
Dit is een keihard recht en mag nooit worden geschonden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Trekpleister

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Trekpleister nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mitchel560