Klacht: Tram controleur

op 11 oktober 2017 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Gisteren om 11.05 zat mijn schoonzus en ik in tram 25 richting Schriebroek. Tram 2015, toen ik een voicenote via whatsapp kreeg van mijn nichtje. Ik luisterde de berichtje en wou antwoorden toen de mnr op mij afkwam en zei ik dat ik oordopjes op moet doen of mijn telefoon opzetten. Ik vroeg netjes waarom omdat ik nooit ootdoopjes draag. Ik ben een 57 jarige mevrouw en ik gebruik mijn telefoon niet om muziek te luisteren of zo. De antwoord van de controleur op mijn vraag was dat ik geluidoverlast veroorzaakt!!! Ik kon mijn verbazing niet aan! Een voicenote van een paar seconde. Heb ik nog steeds op mn telefoon. Toen ging ik schriftelijk appen en kwam meneer de kaarten controlen en ik vroeg hem voor zijn naam. Hij vroeg waarom en ik zei dat ik een klacht zou indienen en toen begon hij in papiaments, hij is vermoedelijk antiliaan, te zeggen dat ik dat dan moet doen en wees naar de tram nummer en dat hij al 8 jaar bij de ret werkte enz… maar hard sprekend. Ik probeerde hem te zeggen dat ik geen gesprek wil voeren maar hij bleef door ratelen. Ik zei tegen hem dit wat je nu doet is gebruiksoverlast want ik wil geen discussie met jou en jij blijf maar doorgaan. Ik gebruik RET iedere dag. Ik had nooit eerder probleem met iemand of een controleur. Soms zitten zelfs buschauffeurs met harde muziek. Mensen bellen en praten aan de telefoon in bussen de hele tijd. Ik begrijp niet waarom on een voicenote te luisteren van een paar seconde die meneer zo van streek en onbeschoft reageerde. Want ik vind het brutaal, al ben ik ook papiaments sprekent dat als ik in nederlands tot hem richt, gaf hij gewoon antwoord in zijn moederlijk taal. Mischien wou hij niet dat de andere passagiers begreep dat hij fout bezig was. Deze meneer was totaal fout bezig. Van zijn argumenten tot aan zijn toon en taal dat hij tot mij richte. Ik bewaar nog de voicenote en de berichten van mijn nicht en als dit niet aangepakt word door deze manier. Ga ik oo een andere manier mijn klacht indienen. Dit is gewoon respectloos tegen wie dan ook. Meer nog tegen iemand van 57 die naar zijn mening oordopjes moet dragen of telefoon uitzetten. Moet niet gekker worden hier in Nederland.

Ik hoor graag wat maatregelen et werd genomen met deze particuliere meneer. Want ik heb geen klact ovet het bedrijf of andere personeel. Alleen deze controleur moet eigenlijk zijn excuses aanbieden voor zijn gedrag en zijn toon tegen mij.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LMONTERO