Klacht: torenhoge annuleringskost

op 15 augustus 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Op 18 juli 2017 omstreeks 17u12 boeken wij een reis via Booking.com naar Oostenrijk. Meer bepaald naar Regina’s Well-Apart voor januari 2018. Diezelfde avond om 19u04 ben ik om familiale reden verplicht dit te annuleren. Aangezien Booking.com altijd zegt dat je tot zoveel tijd voor een bepaalde datum kunt annuleren hadden we hier geen erg in. Maar blijkbaar kreeg ik een onduidelijk mail waarin staat dat het succes vol geannuleerd is met daaronder voor de kost van 3325€. Nu blijkt dat er toch 3325€ annulatiekosten van mijn rekening zijn. Dus ik betaald 3325€ op 112minuten tijd voor niets ? Dat men een annulereningskost inbrengt kan ik begrijpen, maar 100% aanrekenen voor een misboeking die 180dagen op voorhand ( na 2u ) geannuleerd wordt vind ik grote oplichting.
Ik heb dus op 112minuten voor 3325€ gebakken lucht gekocht !
Booking.com wimpelt het simpel af dat het niet hun probleem is. Ik moet Normaal is er altijd een gratis annulering voor een bepaalde periode maar net nu die kamers niet omdat deze lager geprijsd stonden. Volgens booking.com moet ik zelf maar is naar Oostenrijk bellen, niet gemakkelijk als je Duits niet zo goed is.

Dit is pure oplichting !

Dat men een annuleringskost aanrekent voor het administratief werk kan ik begrijpen. Ikzelf zou nog eventueel 10% willen laten vallen op de 3325€ als compensatie.
Dan verdiend het hotel / booking.com nog 332,5€ om niets te doen.
Verder wens ik het bedrag terug te krijgen. Maar Booking.com trekt zich van de oplichting niets van aan...

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Blockx Nico