Klacht: toeslag vlucht

op 21 juli 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

ik heb vorige week een vakantie geboekt via D-Reizen (mijn eerste en nu ook laatste keer).
wij zouden om 20:00 vliegen en om 22:00 aankomen.
tijdens het boeken zag ik de mogelijkheid om voor een toeslag van 17,- pp. om 07:00 in de ochtend te vliegen. voor 17,- pp zouden wij de eigenlijk een volle dag extra hebben.
dit vond ik het zeker waard en heb deze optie aangevinkt.
toen ik mijn bevestiging binnen kreeg zag ik dat de oude vluchttijden erop stonden, ik heb vrijwel meteen contact met dreizen gezocht om dit na te vragen.
zij gaven aan dat ze konden zien dat ik inderdaad de tijd van 07:00 had aangevinkt, maar t laatst de tijd van 20:00….maar dat ik het kon laten omzetten voor 100,- pp!!!!
ik vind dit belachelijk, ik heb ten eerste mijn twijfels over hun verhaal, maar daar zal ik nooit gelijk in krijgen.

eerst kan het volgens hun site voor 17,- pp, maar door een fout kost mij dat ineens 100,- pp…..

ik snap dat er kosten aan verbonden zijn, maar ik heb 20 minuten na het krijgen van mij bevestiging contact gezocht met Dreizen en er was geen enkele mogelijkheid, t zou 100,- pp kosten.
dit geloof ik niet en vind ik niet klantvriendelijk.
daarbij is het een vakantie buiten het hoogseizoen.

totaal geen compromis of klantvriendelijkheid.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 21 juli 2017 om 16:40 geantwoord

Beste Yvonne,
Bedankt voor het melden van uw klacht. Ik ben direct nagegaan wat er gebeurd is en waarom er een prijsverschil is tussen de website en achteraf de vlucht wijzigen.

Wanneer u op onze website een reis boekt en bepaalde vluchttijden selecteert, wat uiteindelijk een 20:00 – 22:00 heenvlucht was, wordt de reis direct definitief ingeboekt. U gaat via de website ook direct akkoord met de voorwaarden van de reis.

In dit geval is er een lijnvlucht ingeboekt via Transavia. Deze vluchten hebben na boeken direct annulerings- en wijzigingskosten. Wij hebben uw verzoek zowel bij de touroperator Floow als Transavia zelf voorgelegd, maar er wordt niet afgeweken van de voorwaarden. Dat is de reden waarom er een prijsverschil is tussen direct de vlucht om 07:00 boeken via de website en later wijzigen.

Wij houden ons aan het antwoord ontvangen van de touroperator en zullen niet de kosten om te wijzigen op ons nemen.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

Heeft op 21 juli 2017 om 16:46 geantwoord

Voor mij in de toekomst in ieder geval geen d-reizen meer

Alle klachten die gemeld zijn door YvonneBoot