Klacht: toegezegde vergoeding alsnog op mij verhaald

op 02 mei 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

In februari 2017 heb ik bij Hans Anders een bril aan laten meten.
Het werden 3 brillen: 2 identieke brillen met varifocus glazen en 1 leesbril.
Tijdens de meting keek de medewerkster of ik recht had op vergoeding van mijn ziektekostenverzekering. Wat bleek: ik had recht op € 100,= teruggave. Dat werd zo gezegd, en het bedrag werd meteen in mindering gebracht. Het restant betaalde ik direkt.
In maart 2017 ontving ik echter een brief, waarin stond dat Hans Anders het bedrag niet had kunnen declareren omdat ik het bedrag al had ontvangen (ik heb ook lenzen en blijkbaar was de vergoeding dus al uitgekeerd. Dat was echter al lang geleden en dat wist ik niet meer).

Hans Anders zou zijn medewerkers beter kunnen instrueren en/of de declaratie bij de cliënt laten. Dan ontstaan er geen misverstanden.
Nu lijkt dit op misleiding; een manier om cliënten over te halen de bril of contactlenzen bij hen te halen.

Wat op service lijkt, wordt achteraf een forse tegenvaller.
Het zou schappelijk zijn als Hans Anders hiervoor zijn excuses aan zou bieden en wellicht de helft van de kosten op zich nam (van de € 100,=).

Tijdens het aanmeten heb ik bij Hans Anders mijn handtekening gezet onder een verklaring dat, mocht het zo zijn dat Hans Anders niet kan declareren, ik zelf verantwoordelijk ben voor de betaling. Het zou goed zijn als ik die verklaring of een kopie ervan ook in eigen bezit had gehad. Nu kon de medewerkster (een andere, die geduldig mijn verhaal aanhoorde maar eigenlijk de problemen van haar collega en van Hans Anders op mocht lossen) van de winkel deze verklaring gelukkig nog terug vinden

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 02 mei 2017 om 17:07 geantwoord

Heeft op 03 mei 2017 om 02:39 geantwoord

Service van Hans Anders is geen service, maar misleiding.

Alle klachten die gemeld zijn door marie0317