Klacht: Toegang tot vliegtuig geweigerd vanwege nerveuze medepassagier

op 21 september 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Op 31 augustus had ik een reservering om naar Mallorca te vliegen. Er was al een vertraging van 160 minuten, maar toen het eenmaal tijd was om naar de gate te gaan, heb ik dat gedaan en ben vervolgens een film gaan kijken op mijn laptop. Toen men aan het instappen was, wilde ik nog even naar het toilet en heb toen mijn rugzak, laptop en hoofdtelefoon laten staan, aangezien ik maar drie meter van de toiletten verwijderd was. Na terugkomst van het toilet (3 minuten later) werd ik aangemaand door een mevrouw dat mijn bagage kon worden geconstateerd als achtergelaten bagage en dat dit een gevaar was. Vanwege de toon waarop dit gebeurde reageerde ik met een opmerking in de richting van: “Doe even normaal, er gaat toch niets gebeuren”.

Hierop reageerde de vrouw slecht en begon agressief te doen. Ze vertelde dat ze voor de security op Schiphol werkte maar ze zag er uit als een medepassagier. Ik ben toen opgestaan en ben in de rij voor het instappen gaan staan en probeerde zowel de vrouw als haar man te negeren. In de slurf bleven ze maar doorgaan en zei ik dat we toch allemaal gewoon naar Mallorca wilden gaan. Daarop reageerde de man met een opmerking in de richting van “wij wel maar zeker niet met jouw aan boord”, dus ze waren wel degelijk gewoon passagiers.

Eenmaal bij het vliegtuig verzocht de vrouw met de gezagvoerder te spreken en meldde ze dat ik had gezegd dat mijn tas zou ontploffen. Dit was incorrect, maar de gezagvoerder besloot om mij de toegang tot het vliegtuig te ontzeggen, zonder zelfs maar mijn gegevens of tas te controleren, want hij moest snel weg vanwege de vertraging. De gegevens van de vrouw werden ook niet gecontroleerd, dus weet ik niet of ze wel of niet voor de security werkt. Aangezien ik geen reden zag om te argumenteren met de gezagvoerder, ben ik weggegaan.

Door deze situatie ben ik niet op tijd thuis gekomen, en hierdoor moest een product lancering uitgesteld worden. Vandaag heb ik een nieuwe vlucht geboekt met Transavia, want ik wil natuurlijk terug naar mijn familie.

Ik ben al bij de Koninklijke Marechaussee geweest om te controleren dat er geen aantekening naast mijn naam staat (men weet het tegenwoordig ook niet meer), maar gelukkig is dit niet het geval. Verder ben ik bij de Tui balie geweest in Vertrekhal 3 op Schiphol, waar ze mij een email adres hebben gegeven om mijn klacht in te dienen.

Deze situatie is wel zo vreemd, dat ik niet eens weet hoe ik de klacht moet indienen en hoe dit in vredesnaam gecompenseerd gaat worden.

De klacht is al ingediend bij Tui, maar die reageren niet zo snel. De vraag is wat ze hadden gedaan als ik op Schiphol gestrand zou zijn geweest. Wat een onzin dat dit toch allemaal maar kan. Wat voor een wereld leven we tegenwoordig in!

Compensatie van de vlucht en extra kosten en een excuus van Tui.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Angrybird1973