Klacht: Toch betalen na valse voorwendselen!

op 22 juli 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Toen ik een maand geleden Vodafone belde omdat ik het nu zat was met mijn telefoon die al vanaf het begin kuren had en heb ik hen advies gevraagd en gevraagd wanneer ik ook al weer kon verlengen. (2 maanden voor de einddatum)

-Mijn telefoon viel regelmatig uit.
-De batterij moest wel 3 a 4 x per dag geladen worden.
-de batterij sprong in percentage van bijv. 50% naar 5% en meer.

Vervolgens werd ik gewezen op mijn verzekering en dat ik mijn telefoon gratis kon laten opsturen voor onderzoek en mocht er iets gevonden worden word ik gebeld over de kosten en kon ik akkoord geven om het te laten repareren of niet.
Er werd vermeld dat ik wel rekening moest houden met een eigen risico bij val,- stoot,- en/of waterschade.
Dit is er 100% zeker niet dus ik wilde dat wel (als het onderzoek zelf me niets zou kosten aangezien ik met 2 maanden mag verlengen)

Na contact gehad te hebben met de verzekerings/reparatie bedrijf (NOG VOOR HET OPSTUREN) werd mij verzekerd dat het me buiten die gevallen van achade niets zou kosten en dat het waarschijnlijk een batterij probleem kon zijn of iets in de software.
Ik schrok omdat de batterij naar mijn weten nooit onder een verzekering valt en heb ook dit nagevraagd alvorens ik hem op zou sturen.
De man vertelde mij dat ook de batterij inder de verzekering kon vallen in bepaalde gevallen en omdat het plots uitvallen en het verschieten in percentage plaatsvond leek dat een mogelijkheid.
Ze zouden na onderzoek dan eerst bellen om te vragen of zij het moesten reparen en de kosten daarvan.

Ik heb toen besloten hem toch op te sturen (ik bestaal tenslotte al 2 jaar verzekering) en het zou me dus zonder reparatie niets gaan kosten.
Ik ben naar de winkel gegaan ze hebben me prima geholpen met alle gegevens overzetten naar een tijdelijk toestel dat ik mee had, het rubber hoesje, achterkantje en de batterij moest ik van de Vodafone medewerker meenemen want hij moest opgestuurd worden met zo min mogelijk accessoires etc. Ik keek hem wat vreemd aan en vroeg er naar maar nee die hoefde echt niet mee.

Vervolgens krijg ik een mail van reparatie bedrijf dat zij de aankoopbon gemaild willen hebben zodat zij hem kunnen gaan repareren. Deze heb ik na 18.00 die dag gemaild naar dit bedrijf en de volgende ochtend kreeg ik een mailtje dat mijn toestel weer in de winkel klaar ligt om opgehaald te worden.

Ik heb gelijk gebeld omdat ik niet het idee had dat er iets is de gebeurd (die nacht) aan reparaties.
Ik heb het reparatie bedrijf gebeld dienmij vertelde dat er niets gevonden was en er alleen een standaard update heeft plaatsgevonden maar dat e verder niets konden bekijken aangezien de batterij noet meegeleverd was!

Woest was ik want die mocht niet mee. Direct heb ik gevraagd of ik deze kon afgeven bij de winkel en dat ze hem dan direct weer op konden sturen maar ook dit was geen optie. Ik moest eerst maar even uitproberen of het niet aan de software had gelegen.

Ik ben mijn telefoon op gaan halen en in de winkel werd er geëist dat ik 45 euro eigen risico moest betalen anders kreeg ik mijn telefoon niet terug.

Ik heb dit betaald wij gingen de dag er na op vakantie en gevraagd hoe ik hierin tegen bezwaar kon gaan.

Uiteraard was het probleem niet verholpen maar heeft het me totaal wel 60 euro gekost aan eigen risico, parkeer en benzine kosten tegenover 8,- voor een nieuwe batterij die ik uiteindelijk zelf heb gekocht na deze ellende.

Ik heb telefonisch een klacht/bezwaar gemaakt.
En kreeg een mail terug waarbij het lijkt alsof zij “foei” gaan zeggen tegen het reparatie bedrijf maar het daarmee af is..
Bedankt Vodafone voor alle leugens!

Wanneer ik mijn €45,- eigen risico terug krijg.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sanne_x_