Klacht: Tix.nl volgt liever de eigen voorwaardes niet

op 09 oktober 2017 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Volgens het boekingsscherm kon ik mijn vlucht nog tot 22:00 dezelfde dag gratis annuleren. Toen ik dat probeerde, bleek het een heel gevecht te zijn. De telefonist was gelukkig zeer vriendelijk en behulpzaam, maar moest maar liefst 3 keer overleggen met zijn leidinggevende voordat ik daadwerkelijk de toezegging kreeg mijn gehele kosten terug te ontvangen, incl. vliegtuigmaatschappijkosten en administratiekosten. Dat lukte slechts toen ik ‘dreigde’ daadwerkelijk screenshots te hebben gemaakt van de mij gepresenteerde voorwaardes. In totaal heb ik bijna een uur aan de telefoon gehangen. Klantonvriendelijk op zijn best, en op zijn ergst regelrechte misleiding.

Als het script van de telefonisten van Tix.nl eerlijk en duidelijk aangeeft dat de klant onder deze voorwaardes inderdaad recht heeft op een volledige vergoeding, en de klant daardoor niet wijsgemaakt wordt dat ze nog annuleringskosten en administratiekosten moet betalen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tix.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 09 oktober 2017 om 19:21 geantwoord

Beste Renee,

Bedankt voor je bericht.

Als wij zojuist via een ander kanaal hebben aangegeven, vinden wij het zeer spijtig te lezen over de gebeurtenissen. Het ontstaan van verwarring over deze speciale annuleringsprocedure had niet het geval moeten zijn. Wij delen je mening dat onze collega bekend diende te zijn met de regelgeving en de nodige maatregelen zijn ondertussen genomen zodat dergelijke situaties niet meer zullen voorkomen.

Wij zien in de reservering dat je volgens de voorwaarden hebt kunnen annuleren; een kosteloze annulering. De terugbetaling van het aankoopbedrag is doorgegeven aan onze administratie afdeling, die deze zo spoedig mogelijk zullen verwerken.

Lisa Dijckstra
Customer Care